10°
Vojtech
23.4.2024
Slávny spevák priznáva: Zamykali ma v izbe s alkoholom, vtedy som tvoril najlepšie!

Umelecké duše potrebujú k svojej tvorbe inšpiráciu a história dokázala, že mnohokrát ju aj tí najväčší umelci všetkých čias čerpali, žiaľ, z toxických zdrojov. Reč je o drogách, alkohole a potešení v neviazanom sexe, ktorý je s umením a najmä s rockovou hudbou častokrát spájaný. Neduhy sa nevyhli ani slávnemu spevákovi, ktorý možno aj vďaka tomu zložil mnohé legendárne hity.

Škótsky rockový hitmejker Rod Stewart (75), ktorého hity sa hrajú už neuveriteľných 50 rokov, priznal, že mnohé z nich boli zložené pod vplyvom alkoholu. Maggie May či pieseň The first cut is the deepest tvrdí, že za jeho úspechom stálo aj množstvo prebdených nocí a prázdnych fliaš od vína.

Pre magazín The Mirror sa 75-ročný rocker otvoril a priznal, že jeho kreativitu a nápady nachádzal za dverami hotelových izieb, kam sa vždy po divokých žúroch v štýle sex, drogy a rock´n´roll podnapitý dotackal. Spevák s typickým strapatým účesom a jedinečným chrapľavým hlasom používal túto metódu so svojimi kolegami s kapely The Faces počas divokých 60. a 70. rokov minulého storočia.

Jeden z mnohých veľkých hitov Roda Stewarta, pieseň Sailing:

"Niekedy som ich počul za dverami hotelovej izby, ako sa mi smejú: Aha, pozrite sa na Stewarta, zase sa snaží dokončiť svoje texty," spomína na divoké časy so spoluhráčmi z kapely Rod. Avšak keď boli kreatívne suchoty, do tvorenia textov bol produkciou jednoducho dotlačený veľmi nevyberaným spôsobom. "Niekedy ma zavreli v miestnosti s fľašou vína povedali, že to mám dokončiť behom najbližších štyroch až piatich hodín," opisuje starnúci spevák, ako to v živote rockovej hviezdy fungovalo.

Rod Stewart žije so svojou manželkou Penny Lancaster od roku 2007:

Cheers to my beautiful wife, 13-in-a-row #weddinganniversary

Príspevok, ktorý zdieľa Sir Rod Stewart (@sirrodstewart),

Bývalý frontman kapely The Faces za svoju kariéru vyprodukoval množstvo nezabudnuteľných hitov a podpísal sa pod texty piesní až na deviatich albumoch, ktoré skončili na špici hitparád. Je držiteľom niekoľkých ocenení Grammy a predal vyše 250 miliónov nahrávok. V roku 2016 získal titul Sir, podobne ako v minulosti jeho britský kolega Elton John. Napriek alkoholovým excesom však tvrdí, že s talentom a zmyslom pre hudbu sa človek jednoducho musí narodiť. "Buď to v tebe je, alebo to nie je. Buď je to v tvojej krvi, je to prirodzený cit pre muziku. Ja som vždy miloval počúvať hudbu," nechal sa počuť legendárny ropcker.