12°
25.4.2024
Šokujúce priznanie! Martin Malachovský končí pre vážnu diagnózu so spevom!

Slovensky operný spevák tajil vážne zdravotné problémy posledné dva roky, avšak jeho stav sa počas rokov natoľko zhoršil, že sa rozhodol o svojom trápení poprvýkrát verejne prehovoriť pre denník Nový Čas. Vážna diagnóza, žiaľ, poznačí aj jeho profesionálny život a takmer po tridsiatich rokoch opúšťa dosky, ktoré znamenajú svet.

Martin Malachovský bojuje s vážnou diagnózou skleróza multiplex, ktorá sa za posledné dva roky zhoršila natoľko, že opernému spevákovi bráni vo výkone profesie. Avšak svoj boj o zdravie nevzdáva, voľný čas bude venovať svojej rodine a potrebnej liečbe.

Sólista opery Slovenského národného divadla a zároveň obľúbený pedagóg na bratislavskom konzervatóriu po takmer tridsiatich rokoch predčasne končí so svojou profesionálnou kariérou. Pre dosky najslávnejšieho slovenského divadla bude odchod jeho úspešného sólistu veľkou stratou. "Udrelo mi to na centrum rovnováhy a nerád by som skončil na javisku tak, že budem divákom na smiech. Nechcem byť svojou vlastnou karikatúrou. Myslel som si, že to nejako zvládnem, ale ochorenie je natoľko obmedzujúce, že v divadle končím," prezradil Martin Malachovský (52) pre denník Nový Čas.

Moderátorka Iveta Malachovská v rozhovore prezradila, čo je pre ňu v živote dôležité, a na zbytočnosti neplytvá energiou:

​Podľa jeho slov mu sklerózu multiplex diagnostikovali už pred dvomi rokmi, no o svojom zdravotnom probléme nechcel verejne hovoriť. Žiaľ, zhoršená kondícia v dôsledku choroby je už na spevákovi údajne patrná natoľko, že sa rozhodol prehovoriť. "Ľudia sú všímaví a stále sa ma pýtajú, či mám zle operovaný kĺb, alebo som si vypil... Popravde, unavuje ma každému vysvetľovať, o čo ide. Preto som rád, že je to vonku a nebudú sa ma viac na to pýtať. Priznať sa k chorobe nie je hanba, za to človek nemôže. A možno moje priznanie pomôže aj iným pacientom so sklerózou multiplex," tvrdí známy operný spevák.

Martinov brat je známy herec Sveťo Malachovský:

"Za slzy som sa nikdy nehanbil. Tým, že som pôvodne chcel ísť študovať medicínu, mám nejaký prehľad o chorobách a o tom, ako sa prejavujú. Vedel som teda, čo ma čaká," dodal úprimne Malachovský a priznal, že si pre verdikt lekárov aj poplakal.

Martin Malachovský vyštudoval spev na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, ktoré v roku 2013 zavŕšil titulom "doctor artis". Od roku 2011 učí žiakov na bratislavskom konzervatóriu, a pri tejto profesii plánuje zostať aj napriek svojej chorobe. "Odchádzam z divadla, zostanem však učiť na konzervatóriu, kde od roku 2011 pôsobím ako pedagóg. Pritom človek môže sedieť a odovzdávať svoje skúsenosti. Veľmi ma to napĺňa a dobre sa tam cítim." V roku 1992 sa stal sólistom SND, no svoje umenie predviedol divákom a poslucháčom na pódiách v Rusku, Japonsku, USA, Francúzsku a mnohých ďalších krajinách sveta. Je ženatý so slovenskou moderátorkou Ivetou Malachovskou (54) a majú spolu dcéru Kristínu (25).