16°
Václav
28.9.2024
Smutný verdikt je definitívny! Neckář sa už na pódiá nikdy nevráti!

Problémy s chôdzou trápia legendárneho speváka Václava Neckářa (80) už dlhšiu dobu. Pred vyše rokom navyše zle stúpil na schodíkoch pri vystupovaní z mikrobusu a vytkol si členok. Liečili mu ho potom v kúpeľoch zároveň s jeho ostatnými problémami, ale stav sa mu výrazne nezlepšil. Po nedávnom páde si zlomil ešte aj ruku a jeho brat Jan Neckář teraz prišiel už s definitívnym verdiktom, zdá sa.

​Pre Václava Neckářa bolo vystupovanie na koncertoch radostnou udalosťou, od fanúšikovia dostával vždy potrebnú energiu a zároveň v tom videl zmysel svojho života. Tomu má byť už ale definitívny koniec. Celkom jasne to povedal jeho brat Jan Neckář v relácii Showtime: "V podstate si myslím, že by sme mali už odpočívať." Vysvetlil, že sú za tým jeho dlhodobo pretrvávajúce problémy s chôdzou a stabilitou. "Vašek sa vrátil z kúpeľov, ale bohužiaľ stále má problém s pohybovým ústrojenstvom, ako sa hovorí. Tiež mu vynecháva sluch. Už by som to ďalej nerozvádzal," dodal neveľmi optimistické detaily o zdravotnom stave jeho slávneho brata.

O konci vystupovania s bratom Vaškom a ich skupinou Bacily, už Jan viac-menej rozhodol ešte vlani v decembri, keď na ich oficiálnej stránke oznámil, že skupina ruší všetky koncerty, a to bez udania dôvodu. Vašek mal mať 8. apríla galakoncert k jeho osemdesiatke v Zlíne, ale ani ten sa nekonal. Namiesto toho sa od 2. apríla liečil v kúpeľoch. Primár Ján Štěrba videl jeho stav optimisticky, najmä preto, že je na tom veľmi dobre psychicky, no telo neveľmi spolupracuje: "V hlave mu to páli, len sa musí zlepšiť tá jeho chôdza". To sa však nestalo.

Pripomeňte si jeden z najväčších hitov Václava Neckářa:

Aby toho nebolo málo, po návrate z kúpeľov spevák doma zakopol a po páde si zlomil ruku. "Lekári hovorili, že som mal šťastie, je to zlomené tesne pod ramenným kĺbom, nemuseli ma operovať," zveril sa pre Ahaonline na krste knihy Bronislava Kuba, kam prišiel s ortézou. "Horšie bolo, že som asi týždeň nato spadol ešte raz. Našťastie sa mi už nič nestalo," pridal Vašek svoj ďalší nepríjemný zážitok. Je jasné, že za takýchto okolností je už pre neho veľmi riskantné ďalšie vystupovanie. Niet ale pochýb, že fanúšikovia ešte budú veriť v zázrak - Vašek by si zaslúžil dôstojnú rozlúčku s jeho hviezdnou kariérou  na poriadnom mega koncerte.