14°
27.4.2024
Desať rokov spolu a potom rozchod s Vojtěchom Dykom, ktorý nebol pekný, ani čistý!

Vojtěch má talentu na rozdávanie, no v krízových situáciách to zrejme nevie...

Je to už vyše roka, čo sa po desaťročnej spolupráci rozišli cesty Vojtěcha Dyka (38) a skupiny B-Side Band. Kapelník tejto skupiny a zároveň jej zakladateľ Josef Buchta o tom, aké k tomu viedli dôvody, porozprával otvorene až teraz. Ako sa zdá, na Dyka má ešte stále ťažké srdce. Bol to pre neho šok, keď mu oznámil, že končí, keďže mali práve pred turné, podpísané zmluvy a všetko sa muselo stornovať.

​Pocit krivdy ešte stále cítiť zo slov kapelníka skupiny B-Side Band Josefa Buchtu, keď hovorí o Vojtovi Dykovi. "Ten rozchod nebol úplne pekný a čistý. Prosto nebol," priznal vo svojej výpovedi v podcaste Headliner.cz. Jeho big bandová skupina slávi už roky veľké úspechy. Buchta ju založil v Brne v roku 2006 a skladá sa až z osemnástich skvelých inštrumentalistov. Okrem Dyka s ňou účinkovali speváci ako Matěj Ruppert, Tereza Černochová, Martin Chodúr, či Dan Bárta. Zo zahraničných hostí si s ňou zaspieval dokonca najlepší jazzový spevák na svete Kurt Elling.

K Dykovi a ich vzťahu Buchta uviedol: "To, čo som mu po x rokoch vyčítal, bolo, že nebýva tak pripravený ako skôr. Vždy toho na seba navalil veľa a robil tisíc vecí naraz...mal päť kapiel, nakrúcal tri filmy a potom si povedal, že štyri mesiace nebude robiť nič." Dodnes vraj celkom nepochopil, prečo dva dni pred plánovaným zverejnením turné, na ktoré mali tridsať podpísaných koncertov a ďalších dvadsať rozjednaných, prišiel od Dyka email o jeho konci s big bandom. "Ja som nemal ani príležitosť sa o tom s ním porozprávať, takto to vlastne celé skončilo. Mailom," dodal trpko.

Takto to kapele s Vojtom ladilo:

"Je to strašná škoda, že to vyšumelo. U Vojta je ale problém, on za to asi ani nemôže, má to tak nejak v sebe, že nevie riešiť problémy. On ich odsúva, nechce riešiť a potom to vždy dopadne nejakým takým spôsobom. Ja nie som prvý. Myslím, že v Nightworku to nebolo inak a ani v Národnom divadle, odkiaľ odišiel," pustil sa zjavne sklamaný Buchta do rozboru povahy Dyka, pre ktorú nikde dlho nevydrží. Ten si už založil kapelu D.Y.K. s vlastným autorským projektom s melódiami na vlnách funku, soulu, aj jazzu a vyrazil s ňou na turné po celom Česku a Slovensku a popri tom stíha aj bláznivý projekt s Jakubom Prachařom Tros Discotequos. Len dokedy to vydrží...

Príspevok, ktorý zdieľa Josef Buchta (@chose_bujo)