12°
Florián
4.5.2024
Mal sláviť narodeniny, no má už neexistujúce číslo! Lauferova dcéra priznala viac!

Už vyše tri roky sa napriek snahe lekárov stav skvelého českého šoumena, speváka a herca Josefa Laufera nemení a zostáva v bdelej kóme. Máva síce aj otvorené oči, ale na nič nereaguje. Napriek tomu sa mu jeho dcéra Ester (52) pravidelne prihovára počas jej návštev v nemocnici, púšťa mu aj nahraté odkazy od kamarátov a kolegov a stále verí v zázrak. V piatok 11. augusta sa dožil 84 rokov a dcéra ho prišla navštíviť aj s tortou, ktorú na znak vďaky darovala zdravotníkom, ktorí sa o neho starajú.

​Ešte krátko pred operáciou v marci 2020 bol všestranne nadaný umelec Josef Laufer plný života a plánov, dokonca pripravoval aj nový muzikál Ostrov pokladov, určený pre deti. Stihol dokončiť libreto a texty piesní muzikálu, ako aj naplánovať jeho uvedenie v divadle. Premiéra sa napokon uskutočnila 27. marca 2022 bez neho, keď už bolo jasné, že čakať zrejme nemá zmysel. Zastúpila ho jeho dcéra Ester, ktorá prípravu muzikálu pozorne sledovala a dala aj súhlas k jeho uvedeniu s tým, že by si to jej otec tak prial. "Pre otca bolo najdôležitejšie, aby táto hra bola na javisku čo najskôr," povedala Lauferova dcéra ešte pred premiérou.

Na otázku, ako sa vedie oteckovi, vlani odpovedala: "S otcom je to rovnaké, ale stále bojuje a má chuť žiť, a tak bojujú lekári aj ja. Pokiaľ to nevzdá on, má zmysel snažiť sa o zlepšenie a veriť, že bude lepšie." Ani tento rok sa na tom nič nezmenilo. "Za ockom stále chodím. Nie je to lepšie, ani horšie," povedala pred pár dňami pre Extra, keď sa za ním vybrala na jeho narodeniny. Opäť mu púšťala odkazy od kamarátov a kolegov.

Sympatický spevák bol hosťom aj v jojkárskej šou:

​Jiří Krampol, ktorý bol jeho dlhoročný kamarát, si na neho spomenul tiež. "Strašne Pepíkovi držím palce a myslím na neho. Snáď sa stane zázrak," vyjadril mu podporu cez Prima TV, pričom spomenul smutný moment, keď zistil, že už neexistuje ani mobilné číslo, ktoré Laufer používal. Ale myslí na neho aj jeho španielska rodina. Josef Laufer sa totiž narodil vo francúzskom Bretónsku španielskej matke a židovskému otcovi z Moravy a jeho celé meno znie Don José Francisco Pérez Rodriguez de Montagnes de Laufer.

​Nedávno sa za rodinou vybrala do Španielska Ester. "Prvýkrát od doby, čo je otec v nemocnici, som šla za našou rodinou do Španielska. Bolo to smutné v tom, že som tam šla prvýkrát bez neho, ale zároveň silné. Bol tam s nami, pretože celú dobu sme se bavili o ňom," zverila sa pre eXtra.cz Lauferova dcéra. Otcova mama mala veľa súrodencov a tí sa postaral o veľké rozvetvenie rodiny v Španielsku. "Sme si blízko. Celá rodina tam otcov stav na diaľku celú dobu sleduje, píšeme si a voláme, ale kvôli covidu sem za ním nemohli," vysvetlila Ester Lauferová. Hoci všetci veria v zázrak, uvedomujú si, že vzhľadom na jeho vysoký vek je to už len málo pravdepodobné.