25°
Anastázia
30.4.2024
Ivana Gottová šokovala! Krajčoví potrebovali pomoc, TAKTO zareagovala!

Podkrkonošská malebná obec Chotěvice prirástla k srdcu speváka a herca Richarda Krajča (46) a jeho manželky Karin (49) natoľko, že sa tam rozhodli kúpiť opustený kostol a zrekonštruovať ho. Chcú, aby opäť plnil svoj pôvodný účel. Rýchlo ale pochopili, do akého náročného projektu sa pustili a rozhodli sa preto vytvoriť na pomoc nadáciu AnděLOVÉ. Prispeli do nej už aj mnohé známe osobnosti ako Jaromír Jágr, Lucie Bílá, Leoš Mareš, Olga Lounová. O pomoc poprosili aj Ivanu Gottovú.

​Pekná myšlienka Richarda Krajča a jeho manželky Karin, prebudiť opäť k životu opustený a chradnúci kostol sa vďaka ich úsiliu a darom pre ich nadáciu napĺňa. Vyžaduje si to od nich ale veľké úsilie, trávia tam väčšinu roka, aby na všetko pri rekonštrukcii dohliadli a aj vlastnoručne pritom pomohli. Vymenili tam už okná aj podlahu, repasovali kostolné lavice, čiastočne sa aj vymaľovalo a veľa vecí je ešte v pláne. V kostole sa objavili aj netradičné pop-artové obrazy, nové knihy do knižnice a podobne. Organizujú sa tam okrem omší aj koncerty a podobné akcie.

Krajčo je veľmi rád, že sa energia kostola prebudila. Keď tam prvýkrát pred pár rokmi vstúpil, mal zvláštny pocit: "Že všetky tie staré obrazy a sochy plačú a sú nešťastné." Situácia sa ale pomaly mení: "Možno je to naivné, ale mám pocit, že ten kostol má jednoducho radosť z toho, že jeho priestor ožíva." Bez pomoci a entuziazmu ľudí z celého Česka by sa to ale iste nepodarilo. A nezaváhala ani Ivana Gottová, keď sa dozvedela, že sa bude konať aukcia predmetov a výťažok pôjde na opravu kostolného organu. Ako uviedli na webe Vipshow.cz, poslala sako Karla Gotta a ním podpísaný album, kde je na obale jeho fotka práve v tomto saku.
Richard Krajčo mal s Gottom blízky vzťah, napísal pre neho aj dojemnú pieseň Srdce nehasnou. Na maestrovu počesť ju zaspieval s orchestrom na udeľovaní hudobných cien:

V relácii Face to face k tomu pridala Karin Krajčo Babinská aj milý príbeh. "Ivana Gottová ma ale požiadala, nech prezriem vrecká, že sa zabudla pozrieť, či tam nezostal po Karlovi mentolový cukrík alebo žuvačka, že to tam možno bude, a aby som sako vyžehlila. Pre mňa to bol neuveriteľný okamih! Mám sako po Karlovi, ktoré nebolo ešte ani v čistiarni a ja ho v kuchyni žehlím naparovacou žehličkou. To bolo ako keby tam Karel Gott bol so mnou. Ten okamih bol nesmierne dojemný, pretože jeho energia je v tom oblečení stále zamknutá," vysvetľovala s dojatím. Nápad kúpiť kostol sa stal nevšednou záležitosťou vyjadrenia ľudskej solidarity a nadšenia pre peknú myšlienku, doplnený o pekný príbeh s "dušou" Karla Gotta, a niet pochýb, že tam odznie aj niektorý z jeho veľkých hitov.