24°
Lea
29.4.2024
Trpká obeť za víťazstvo na súde! Hviezdny spevák nedal babičke posledné zbohom!

Jeden z najpopulárnejších britských spevákov Ed Sheeran (32) čelí už pár rokov rôznym obvineniam z plagiátorstva. Minulý rok vyhral súd v spore s hudobníkom Sami Switchom, ktorý ho obvinil z plagiátorstva jeho piesne "Oh Why" pre podobu z refrénom v Edovom hite Shape of You z roku 2017. Sudca vo verdikte uviedol, že "sú tam podobnosti, ale aj dôležité rozdiely". Nedávno sa musel opäť postaviť pred súd za plagiátorstvo jeho balady Thinking Out Loud až v New Yorku.

Pojednávanie trvalo dlhé dva týždne a Ed tak zmeškal skon, aj pohreb milovanej babičky. ​Veľmi ho rozrušilo, keď sa dozvedel, že zomrela, aj keď sa dožila krásnych 98 rokov. V tom istom čase sa, žiaľ, musel naplno sústrediť na súdny spor ohľadom obvinenia z plagiátorstva jeho hitu z roku 2017 Thinking Out Loud. Mal vraj skopírovať rytmus a sekvenciu piesne od Marvina Gaye s názvom Let´s Get It On. Súd rozhodol na základe znaleckých posudkov, že autorské práva Sheeran neporušil, z čoho mal on veľkú radosť, ale tá sa miešala so smútkom za babičkou.

Edovi rodičia sa narodili síce v Londýne, ale otec pochádza z veľkej írskej rodiny. Posledná rozlúčka s Edovou babičkou Annou Nancy Sheeran sa preto konala v Írsku a jeho otec sa tam za neúčasť Eda všetkým pozostalým ospravedlnil. "Som veľmi smutný, že tu dnes s nami nemôže byť môj syn Edward. Je zničený, že sa nemôže dostaviť - tisíce míľ ďaleko na súde obhajuje svoju česť. Viem, že je mu útechou aspoň fakt, že mohol s babičkou stráviť krásne spoločné chvíle asi pred mesiacom," vyjadril John Sheeran ľútosť, že najslávnejší člen ich rodiny neprišiel dať posledné zbohom milovanej babičke.

Vo vyjadrení, ktoré Ed podal bezprostredne po verdikte súdu spomenul aj pohreb babičky, ktorého sa kvôli pojednávaniu nemohol zúčastniť:

Aj keď Ed Sheeran nemohol byť osobne prítomný na pohrebe babičky, podľa informácií na webovej stránke Daily Mail z New Yorku všetko sledoval on-line. Pre slávneho hudobníka bolo ostatné obdobie mimoriadne náročné, všetko sa nakopilo v rozpätí prá dní. "Zajtra mi vyjde dokument, zajtra bude tiež pohreb mojej babičky, v piatok mi vyjde album, v sobotu začínam turné. Stále riešim súdnu kauzu," povedal v rozhovore pre CBS. Aj na newyorskej premiére dokumentu Ed Sheeran: The Sum of It All , teda Súhrn všetkého, pripomenul Sheeran prítomným, že jeho babička bola uložená na odpočinok v Írsku a venoval jej spomienku. Azda už v jeho živote nenastanú väčšie turbulencie, keď vyhral aj súdny spor, ktorý bol pre jeho kariéru zásadný. Sám totiž povedal, že ak by prehral, so spevom definitívne skončí. A to by milióny fanúšikov tohto sympaťáka nepochybne mrzelo.

Fanúšikovia sú nadšení z nového albumu Eda Sheerana, aj sám spevák ho opísal ako veľmi osobný:

Príspevok, ktorý zdieľa Ed Sheeran (@teddysphotos)