15°
Monika
7.5.2024
Vdova po Žbirkovi šokuje! Zverejní veci, ktoré je Meky nedovolil povedať!

Blížiace sa jubilejné, žiaľ, nedožité sedemdesiate narodeniny Mira Žbirku (†69) sú dôvodom na spomienky na jeho život a tvorbu. K tým, čo o ňom vedia povedať najviac, patrí zaiste predovšetkým vdova po ňom, Kateřina Žbirková (55). Je až obdivuhodné, čo všetko za rok spolu so synom Davidom Žbirkom (27) dokázala stihnúť na uctenie jeho pamiatky. Dokončili jeho posledný album, ktorý stihol nahrať pred skonom, hlavným dielom prispeli k zorganizovaniu jeho spomienkových koncertov a Kateřina zabezpečila aj návrhy, výrobu a osadenie jeho pomníka na Olšanskom cintoríne.

​Po necelom roku od skonu legendárneho speváka Mira Žbirku je všetko pripravené na spomienkové oslavy. Málokto si svojím skromným vystupovaním a zmyslom pre humor záskal tak veľké sympatie verejnosti ako on. Spájal v sebe anglické džentlmenstvo so slovanskou dobrosrdečnosťou, čo je naozaj skvelá kombinácia. Jeho mladícky duch ho neopúšťal ani v jeho vyššom veku. "Meky vždy hovoril, že si nevie predstaviť, ako bude fungovať v sedemdesiatke. Tak sa tomu tak elegantne vyhol. Hovorím to s drsným anglickým humorom, pretože to bol jeho štýl. Sám by si z toho robil žarty. Zároveň to pomáha aj mne," poznamenala k tomu vdova Kateřina v talk show 7 pádů Honzu Dědka.

Meky akoby tušil, že jeho púť na tejto zemi už nebude trvať dlho, stihol do skonu nahrať všetky skladby do jeho pripravovaného albumu a aj na nemocničnom lôžku po tom, čo ho skolil ďalší zápal pľúc, dával manželke posledné pokyny s jeho predstavami na jeho dokončenie a realizáciu. Kateřina je rada, že ho môže konečne predstaviť verejnosti. "Toto je posledný album, ktorý Meky stihol naspievať a pripraviť. Produkoval ho náš syn David, ktorého ja mám za malého Davidka, ale medzitým sa z neho stal muzikant a a filmár. Raz som ho išla skontrolovať do štúdia a čakala som, že ho tam nájdem bezradného. A on mi iba povedal: Mami, pokoj, všetko bude. Od tej doby viem, že je už dospelý," prezradila.

Vypočujte si Mekyho pieseň s  názvom Náhodou, ktorú po jeho smrti produkoval jeho syn David:

Zverila aj s jej ďalšími plánmi, a to napísaním knihy jej spomienok na manžela. Má tam byť vraj všeličo verejnosti neznáme o tom, aký bol Meky naozaj. "Všetci ho poznajú ako pohodára a džentlmena, ktorý sa nikdy nerozčúli. Ja ho poznám celkom inak. To, aký bol, bude v knihe, ktorú napíšem. Nikto ma nebude cenzurovať. Budú tam tajné veci, ktoré mi Meky nedovolil povedať," uviedla Kateřina tajomne a pridala hneď aj jednu príhodu. "Naše prvé rande bolo zvláštne. Vždy som bola psíčkar. V tom čase som mala dalmatína. Vzala som ho so sebou na rande. Na Petřín. Meky tam prišiel, už bol Zlatý slávik, priletel náš dalmatín a Mekyho skosil. Jednoducho letel z Petřína dolu, našťastie sa mu nič nestalo, ale zrazu bolo po aure Slávika," opísala Kateřina vtipne svoj prvý zážitok so speváckou legendou, jej životnou láskou.

Na spomienkovom podujatí vystúpi aj Mekyho kamaráta a kolegyňa, speváčka Marika Gombitová:

Príspevok, ktorý zdieľa Miro Zbirka (@mirozbirka)