15°
Monika
7.5.2024
Po kolapsoch žije Zagorová ako v skleníku, prekvapila ale plánom opustiť Česko!

Takmer dva roky sa speváčka Hana Zagorová (75) musí zaobísť bez bližšieho kontaktu s cudzími ľuďmi. Práve po jej koncerte v septembri 2020 totiž zistila, že od niekoho chytila covid a nedopadlo to dobre. Pre ťažký priebeh musela byť hospitalizovaná v nemocnici a keď ju prepustili, vrátili sa jej problémy s krvou. Trpela nimi už od mladosti, ale po rokoch sa vraj vďaka bylinkám od liečiteľa zdanlivo vyzdravela. Covid to celé zvrátil a vlani na jeseň a teraz na jar aj skolabovala. Našťastie jej vždy pomohol manžel Štefan Margita (65).

​Konečne je už pár týždňov doma a ako rastú teploty vonku, veľa radšej, ako zavretá v Prahe, by chcela byť pri mori. To by nemal byť problém, Zagorová a Margita vlastnia byt v španielskej Malage. V tomto andalúzskom meste sa so Štefanom cítia ako doma. Každé leto tam pravidelne trávia zopár týždňov, no tentokrát je to iné. Zatiaľ vyraziť nemôžu, a aby zvládli horúčavy, nechali si bývanie vylepšiť vonkajšími žalúziami. "Tak sa najviac zabráni, aby horúčava vnikla do bytu. Žijeme tu šere, Hanka hovorí, že v skleníku, ale je nám fajn," konštatuje spokojne Margita.

Hanka skutočne nie je aktuálne práve "slobodná", musí dodržiavať odporúčania lekárov. "Je mi naozaj o dosť lepšie. Musím to zaklopať. Teraz, keď nebolo tak horúco, sme dokonca chodili so Štefanom okolo domu i na prechádzky," zverila sa Blesku spokojná speváčka. "Ale stále sa bojím chodiť medzi ľudí a prijímať doma návštevy kvôli nákaze," spomenula predsa len výhradu. Pri jej oslabenom zdravotnom stave a po mnohých transfúziách by ďalšie ochorenie mohlo mať fatálne následky.

Vypočujte si jednu z najnovších Hankiných piesní:

No aj tento rok by si Hanka rada dopriala zmenu prostredia a načas opustila pražský byt. Je isté, že ak dostane súhlas od lekárov, tak aj urobí. Vlani o takomto čase sa so Štefanom kúpali v mori i v bazéne pri apartmáne. Posielali svojim sledovateľom na Instagrame spoločné fotografie, kde boli obidvaja vysmiati od ucha k uchu. Po príchode do Prahy, kde sa od augusta speváčka chystala absolvovať koncertnú šnúru k jej jubilejným narodeninám, zistila, že je veľmi slabá. Lekári koštatovali, že to súvisí s jej krvou a bolo po koncertoch. Potom sa pridružili aj ďalšie problémy.

Na sociálnej sieti sa pripomenula naposledy pred mesiacom, keď mali s manželom výročie:

Snáď to bude lepšie, ako by Hanke všetci jej fanúikovia iste priali. Rád by bol aj jej manžel, operný spevák Štefan Margita. Iste by si aj on rád doprial dovolenku v Malage spolu s ňou. Odkedy má zdravotné problémy, snaží sa byť stále pri nej, keby niečo. Snáď by cestu do Malagy Hanka vydržala a pobyt tam by jej prospel. "Sme tu veľmi šťastní! A parádne si tu odpočinieme. A čo je najdôležitejšie, je tu stále rovnaká klíma a vlhkosť, čo pomáha mojim hlasivkám," vyznal sa Margita z lásky k ich milovanému miestu. Už len aby obmäkčila aj lekárov - tvrdí, že na transfúziu by vždy priletela, napokon, lietadlom je to "kúsok". Margita to vidí jasne - treba sa dať rýchlo dokopy a v septembri vyrážajú. "K tomu bytíku, ktorý tam máme, patria vo vnútrobloku aj dva bazény s morskou vodou, mohli by sme sa aj kúpať. A v septembri tam nebudú také horúčavy, ktoré ani jeden z nás nemá rád," zveril sa spevák a ostáva veriť, že im to vyjde.