Zatiahnuté, dažďové prehánky
24.4.2024
Múzeum sa pochválilo unikátnym úlovkom! Vystavuje PENIS slávneho muzikanta!

Nebyť nového kúsku medzi v exponátmi Islandského falologického múzea, možno by sa o ňom málokto dozvedel. Island je predsa len trochu odruky, no exponáty penisov sú aj tak trochu pikantnou záležitosťou, podaktorým by bolo iste aj trápne vstúpiť. Pre obdivovateľov legendárneho gitaristu Jimiho Hendrixa (†27) však bude dôvodom tam zájsť práve pre jeho odliatok penisu, ktorý sa od júna vystavuje v múzeu po prvýkrát.

Táto novinka obletela snáď celý svet a zároveň tým múzeum spropagovala. "Je to určite jeden z našich najvzácnejších kúskov," informuje asistent kurátora múzea Thordur Olafur Thordarson ako uviedol server Euronews. ​Zaujímavá je aj história tohto odliatku. Pričinila sa o neho ešte vo februári v roku 1968 Cynthia "Plaster Caster" Albritton (†74), ktorá tento svet opustila v apríli tohto roku. "Je ako Michelangelo sexu, drog a rock'n'rollu," povedala o svojej priateľke a rovesníčke Pamela Des Barres. Obe vyštudovali výtvarnú školu v Chicagu a chceli byť jedinečné. Koncom šesťdesiatych rokov sa Cynthia zapojila do hnutia voľnej lásky - hippies. Jimi Hendrix bol jedným z prvých slávnych ľudí, pre ktorých Cynthia urobila odliatok penisu. V nasledujúcich rokoch postupne pribúdali ďalšie celebrity. Medzi nimi boli aj niektorí členovia punkovej skupiny Dead Kennedys či hviezdny Frank Zappa.

Pozrite si Hendrixov odliatok:

"Bol prvou naozajstnou rockovou hviezdou, ktorá mi dovolila odliať svojho vtáka. Vedeli sme, že dorazí do mesta, a boli sme jediná skupina groupies, ktorá sa dostala až k nemu do izby. Bolo to neskutočné. A aj keď nebol mojím úplne prvým odliatkom - musela som si to predtým nacvičiť na niekoľkých ľuďoch vopred, aby som bola pripravená - rozhodne patrí k tým najväčším," vysvetlila svojho času Albritton vznik svojho najslávnejšieho exponátu a zároveň udelila poklonu, ktorá by iste lichotila každému mužovi. "Bol uvoľnený, veľmi tichý a vo forme," zaspomínala si Cynthia na jej pikantný kontakt s Hendrixom počas tvorby. V roku 2001 sa jej podarilo usktočniť výstavu odliatkov penisov slávnych umelcov v New Yorku a nakrútili o nej aj filmový dokument Plaster Haster.

Jimmy Hendrix bol mimoriadny a jedinečný talent, pozrite si jeho umenie na legendárnom festivale Woodstock v roku 1969:

Albritton stihla darovať ešte počas svojho života, krátko pred jej skonom, jednu z originálnych replík odliatku Hendrixovho penisu, potvrdenú certifikátom pravosti, Islandskému falologickému múzeu. Toto múzeum v Reykjaviku sa označuje za "pravdepodobne jediné svojho druhu“. Na svojich stránkach informuje, že vo svojej zbierke má 293 odliatkov penisov 93 rôznych živočíšnych druhov. Okrem toho vystavuje tiež umelecké inštalácie. Dokopy má muzeum 350 umeleckých exponátov. Návštevníci si môžu prezrieť cez 200 biologických odlatkov a 350 umeleckých inštalácií mužských pohlavných orgánov. Hendrixov rozhodne patrí medzi najslávnejšie kúsky a celkom bez pýrenia možno povedať, že sa hviezdny muzikant rozhodne mal čím pochváliť.

Pozrite si video z múzea falusov: