18°
Galina
3.5.2024
Basiková zatrpkla! Covid privítala s otvorenou náručou, prišlo kruté vytriezvenie!

Pre väčšinu umelcov bola pauza kvôli covidovým opatreniam naozaj stresujúca. Patrí medzi nich aj speváčka Bára Basiková (58), ktorá si dokonca vtedy musela hľadať náhradnú prácu. Priam zúfalo potrebovala nejaké možnosti zárobku. "Babička ma vždy nabádala, aby som mala vždy nejakú finančnú rezervu. Ale babi, čo by sa tak asi mohlo stať, že by som nemohla spievať? Takže ja som si málo šetrila, a teraz to mám!“ priznala speváčka svoju zlú finančnú situáciu na svojom blogu. To, že nemala našetrené, sa jej riadne vypomstilo. "Ľudia, musíte mať proste poriadne našetrené! Pár miliónov aspoň. Potom vás nič nezaskočí,” radila speváčka.

Prezradila, že jej finančne museli pomôcť jej dospelé dcéry. Bola ochotná zobrať brigádu aj na pošte ako doručovateľka, v lekárni vybaľovať tovar, či prezliekať posteľnú bielizeň v domove pre seniorov. Počas druhej vlny pandémie sa jej, našťastie, podarilo účinkovať v českej televíznej show. Za jeden deň nakrúcania mohla dostať aj viac ako 15 tisíc českých korún. Potom sa situácia opäť zhoršila. "Pripadám si ako zviera v klietke. Možno už aj tak vyzerám. A je mi to jedno,”  povedala rezignovane populárna speváčka.

Aj preto ju veľmi sklamali reakcie verejnosti. Covid jej otvoril oči, za čo je mu v konečnom dôsledku vďačná, ako tvrdí. "Bola som veľmi sklamaná a strašne smutná z toho, keď covid začal a všetci sa odrazu zamerali na nás hercov a spevákov. Na jednej strane nás národ ľutoval a na druhej strane sa našlo toľko ľudí, ktorí písali, aby sme išli na pole, aby sme išli pracovať, že sa aj tak flákame a máme nahrabané," posťažovala sa Basiková v relácii Blízke stretnutia. "Dovtedy som si myslela, že nás majú všetci radi, že im prinášame radosť, že ich zabávame, že ich tešíme a že robíme život krajší a ľahší. Myslela som si, že keď ľudia prídu domov uťahaní z práce, doma si pustia televíziu a nájdu nás tam. Ja som bola minulý rok dosť zaskočená," priznala sklamaná speváčka.

Vypočujte si novú pieseň od Báry Basikovej s názvom Andělé v mých vlasech:

"Od tej doby som tým dosť poznamenaná a trochu zatrpknutá. Povedala som si, že asi ten covid mal prísť, aby som sa dozvedela aj toto, že nie každý nás berie vážne a nie každý tú našu profesiu uznáva a berie ju za právoplatnú," konštatovala. Trápi ju, že ľudia vôbec netušia, aké úsilie sa za umeleckou prácou skrýva. "Hovorila som si, nech si každý skúsi na to pódium vystúpiť a odohrať tam dvojhodinové predstavenie alebo koncert. Bolo mi to strašne ľúto, pretože viem, ako vlastne všetci títo ľudia potrebujú kultúru a sedia doma pred televízorom a pozerajú sa na seriály, filmy... Chodia do divadiel na muzikály, na balet," vysvetlila Basiková vnímanie reality z jej pohľadu. Napokon, ako sa hovorí, aj v ťažkých časoch treba dať ľuďom chlieb a hry, akosi si ale zjavne tie "hry" od umelcov nevážia.

Bára sa, podobne ako iní umelci, vrátila po dlhej odmlke opäť na svetlo reflektorov:

Príspevok, ktorý zdieľa Bára Basiková (@barabasikova.cz)