14°
19.4.2024
Zo speváckej legendy je už len tieň! Bojuje s vážnou chorobou, nie je ho ani poznať!

Vážna choroba poznačila aj kedysi energického a výstredného britského speváka, ktorý v rámci svojich šialených šou dokonca raz zahryzol do údajne živého netopiera. Dnes má Ozzy Osbourne už po sedemdesiatke, nedokáže ovládať tras svojich končatín a akákoľvek väčšia námaha môže skončiť s vážnymi následkami. Túži len po jedinom, chcel by sa vrátiť tam, kde sa v živote cítil najlepšie - na pódium a medzi svojich fanúšikov. Po vlastných to však už, žiaľ, asi nepôjde.

Spevák Ozzy Osbourne v relácii Good Morning America porozprával, ako sa mu darí bojovať so zhoršujúcimi sa prejavmi Parkinsonovej choroby a tiež, aké má plány do budúcnosti. Mnohí ostali z jeho smelých plánov príjemne prekvapení.

Spevák Ozzy Osbourne svoju závažnú diagnózu dlhé mesiace tajil, avšak Parkinson je choroba, ktorá postupom času prejaví viditeľné symptómy, a tak vyšiel v januári v roku 2020  s pravdou von. Šokujúcejšie ako samotná diagnóza bola však skutočnosť, že sa ju spevákovi darilo tajiť dlhých 17 rokov. V roku 2003 utrpel spevák zranenia pri nešťastnom páde, ktoré ho doviedli až do nemocnice. Po operácii krku a sérii vyšetrení prišiel lekár s vážnou tvárou a oznámil mu, že má Parkinsonovu chorobu."Mám poškodené nervy v krku, na chrbte, ramenách a rukách. Donedávna som ani netušil, čo sú vôbec bolesti nervov," zveril si starnúci hudobník, ktorý naštartoval svoju kariéru s metalovou kapelou Black Sabbath v roku 1968.

V relácii Good Morning America Ozzy porozprával ako zvádza každodenný boj s vážnou diagnózou:

Avšak aj jeho pôsobenie v kapele bolo poznačené mnohými alkoholovými a drogovými excesmi, kvôli ktorým musel v roku 2006 kapelu opustiť. So svojou rodinou v tom čase už nakrúcal pre hudobný kanál MTV reality šou s názvom The Osbournes a diváci mohli badať zvláštne zmeny na spevákom správaní, ale aj výzore. Tie však mnohí pripisovali práve jeho zhýralému životnému štýlu a nie vážnej diagnóze. "Nemám klasického Parkinsona, trpím typom P2, ktorý má vplyv na bežné záležitosti. Keď mám nádchu, alebo kašeľ, aj to môže mať následok. Veľmi mi to komplikuje každodenný život," prezradil Ozzy so smútkom v hlase, ktorý si podľa vlastných slov uvedomuje, že ho už ďalších 15 rokov života nečaká a je pripravený zomrieť. Z drsného rockera sa zmenil na bielovlasého deduška, ako vidno na TEJTO aktuálnej fotografii, ktorá mnohých zaskočila.

Ozzyho manželka a matka troch jeho detí Sharon mu bola celý život oporou a inak to nie je aj v najťažších chvíľach jeho života poznačených Parkinsonovou chorobou:

Príspevok, ktorý zdieľa Sharon Osbourne (@sharonosbourne)

Jeho manželka Sharon mu však ostáva oporou, ktorá sa narozdiel od samotného speváka, odmieta zmieriť s trpkým osudom. "Pri sledovaní jeho starých videí z koncertov ma premkne smútok, že teraz nemôže robiť to, čo ho baví a robí ho šťastným. Miluje svojich fanúšikov a na pódiu bol vo svojom živle," prezradila Sharon v rozhovore v šou Dr. Oz. Ozzy totiž v kútiku duše ešte stále túži vystúpiť na pódiu a ku koncentrovaniu sa na sklonku svojho života vrátiť, bráni mu v tom však pandémia, keďže Ozzy patrí medzi rizikových ľudí. "Hovorí si, že aj keby som ho mala na pódium doviezť na vozíku, chce sa naň vrátiť za každú cenu," hovorí odhodlane spevákova manželka a tak je možné, že sa po odznení pandémie fanúšikovia dočkajú návratu jednej z najvýraznejších heavymetalových legiend hudobného neba.