13°
Galina
3.5.2024
Karel Gott by bol z TOHTO úspechu nesmierne nadšený! Rozhodne je to zaslúžené!

História už mnohokrát ukázala, že najväčší úspech zaznamenajú hviezdy, žiaľ, až potom, čo odídu z tohto sveta. Pri Karlovi Gottovi by sa o tom dalo polemizovať, nakoľko on sa stal absolútne najväčšou hviezdou v našom priestore už počas života. No predsa len, jeden rekord prekonal až po svojom odchode. Je ale isté, že by bol z tejto správy nadšený.

Posledná veľká pieseň, ktorú naspieval na jar roku 2019 Karel Gott (†80), bol duet s jeho dcérkou Charlotte Ellou (14) s názvom Srdce nehasnou. Zložil ju na jeho žiadosť Richard Krajčo vediac, že maestro sa už pomaly lúči so životom. Aj preto chcel, aby pieseň niesla odkaz nielen pre jeho dcéru, ktorej sa v nej prihovára, ale pre všetkých. Pieseň sa síce spája so smutnou udalosťou, ale vyjadruje aj veľkú nádej a citlivo odovzdáva múdrosť novej generácii.

O tom, že pieseň zasiahla srdcia mnohých, svedčí až neuveriteľný počet zhliadnutí, a to až 55 miliónov. K tomuto číslu sa väčšina českých piesní ani zďaleka nepriblíži. O piesni Srdce nehasnou sa už toho napísalo veľa, stačí pripomenúť, že je to spoveď otca dcére, ktorú pripravuje na svoj odchod, ale v jej srdci s ňou ostane navždy. A práve teraz na Vianoce pociťoval potrebu vypočuť si slová so silným odkazom tejto krásnej piesne rekordný počet návštevníkov. Nečudo, keď mnohí pochopili, čo to znamená nebyť s milovanými, keď sa s nimi nemohli ani stretnúť pri vianočnom stromčeku.

Koľko miliónov ešte tejto krásnej skladbe pribudne? Vypočujte si ju aj vy:

Z úspechu piesne sa teší aj jej autor Richard Krajčo, ktorý sa vyjadril pre portál extra.cz. "Mám z toho, samozrejme, radosť. Možno práve preto, že je to už moja niekoľkokatá pieseň, ktorá sa pohybuje okolo 40 alebo 50 miliónov. Je to práve tá najväčšia odmena. Človek vidí konkrétne, že sa nejedná o nejaký jednorazový hitový výstrel, ale že sa vaše piesne dotýkajú sŕdc poslucháčov častejšie a viac. Že aj po takmer 30 rokoch od prvého songu, nech už na starých či nových platformách, sú tu stále fanúšikovia, ktorí týmto o sebe dávajú vedieť," vníma spevák a skladateľ túto pieseň a jej popularitu v kontexte s celou jeho tvorbou.

Ivana Gottová potešila na Vianoce fanúšikov touto nahrávkou:

Príspevok, ktorý zdieľa Karel Gott Agency (@karelgottagency)

Nie náhodou si ho vybral ako autora svojej poslednej piesne aj sám Karel Gott. "Bol nadšený. Prvé dni po zverejnení mi s Ivankou volali vždy k večeru a delili sa o tú radosť a nadšenie fanúšikov. Také reakcie vraj nemal od posledného svojho veľkého hitu Být stále mlád v roku 2001. A ja som mal radosť, že on má radosť a je taký šťastný," zaspomínal si Krajčo na dobu, keď sa práve objavila pieseň na verejnosti. "Ja si myslím, že tá pieseň je smutná a spája sa s tou smutnou udalosťou, ale má v sebe nádej. Vlastne odkazom je ten názov Srdce nehasnou a že v srdciach ľudí, ktorí ho milovali, zostane navždy a v prípade Karla Gotta to platí obzvlášť. Je to zvláštne, ale príde mi, že neodišiel," dodal na záver Krajčo a opísal tým zrejme pocity mnohých Karlových fanúšikov. Napokon, umelci ostávajú vo svojich dielach v podstate navždy živí.