15°
Hermína
6.5.2024
Posledné veľké prianie Karla Gotta splnené! TOTO chcel utajiť až do dnešných dní!

Už čoskoro zaplní ulice aj domácnosti vianočná výzdoba, a čo by to boli za sviatky, ak by sa nezrodil aspoň jeden vianočný hudobný hit. Tieto sviatky však budú, zdá sa, iné, než na aké sú ľudia zvyknutí. No o nostalgiu a dojemné momenty vďaka Karlovi Gottovi núdza nebude. Fanúšikom českej speváckej legendy sa po pozretí a vypočutí novej piesne zaručene vtisnú slzy do očí.

Spevák Richard Krajčo (43) z kapely Kryštof, a zároveň autor piesne, dodržal svoj sľub zo začiatku októbra a utajovanú pieseň, ktorú naspieval s Karlom Gottom (†80), konečne predstavil verejnosti. Pre Extra.cz prezradil Krajčo pozadie vzniku tejto piesne a tiež detaily o spolupráci s výnimočným maestrom.

Podľa slov Richarda Krajča to bolo práve želanie Gotta, aby pieseň Vánoční neodznela skôr, ako jeho duet s dcérkou Charlottkou. Karel Gott už totiž tušil, že sa jeho život blíži ku koncu a so svojimi priaznivcami sa chcel najprv rozlúčiť dojemnou piesňou Srdce nehasnou. V piesni Vánoční spieva Richard Krajčo nielen o najkrajších sviatkoch v roku, ale spomína v nej aj na zlatého slávika a jeho piesne. V jednom z refrénov zaspieva úryvok zo svojej piesne aj samotný majster. K piesni nakrútila Krajčova žena, Karin Krajčo Babinská, dojemný videoklip s vianočnou rodinnou atmosférou, v ktorom sa mihne mnoho známych hercov. Akonáhle odznela pieseň v rádiu, vzbudila veľký ohlas, z pesničky bola dojatá aj Dominika Gottová. Za jediný deň má milión zhladnutí na youtube.

Pozrite si videoklip k piesni Vánoční od kapely Kryštof, v spolupráci s Karlom Gottom, ktorá ašpiruje na novú vianočnú klasiku:

Krajčov vzťah s Gottom nebol spočiatku kvôli nedorozumeniam vôbec dobrý. Neskôr, keď sa stretli a spoznali, sa tomu už len zasmiali. Pochopili, že si v skutočnosti rozumejú a Krajčo sa netají obdivom k maestrovmu brisknému zmyslu pre humor. „Mal veľký všeobecný prehľad o všetkých kategóriách života. Vrátane konšpiračných teórií, ktoré miloval a ja tiež,“ prezrádza Krajčo. Vzniknuté priateľstvo dodalo Krajčovi odvahu, aby ho oslovil s piesňou Vánoční a on kývol na spoluprácu. A nielen to, zakrátko ho majster spolu s manželkou požiadali o spomínaný duet s dcérkou Charlotte, ktorá sa stala hitom a stále všetkých dojíma.

Richard Krajčo sa napriek prvotným nezhodám s Karlom Gottom veľmi spriatelil a dotiahli až do úspešných hudobných spoluprác:

Vše nej k svátku Karle a nezapomeň zítra poslouchat a koukat ❤️

Príspevok, ktorý zdieľa Richard A Karin Krajčovi (@richard_a_karin),

Vo videu k piesni Vánoční sa Zlatý slávik už neobjaví. Pieseň si ale takmer v dokončenej verzii stihol vypočuť a páčila sa mu, mal však jedno želanie. „Možno by bolo najlepšie, keby pieseň vyšla, až tu nebudem. Trebárs až ďalšie Vianoce, aby som tu s vami bol vlastne naďalej," vyjadril sa podľa Krajčových slov sám Gott a on mu pochopiteľne s úctou vyhovel. No odkaz piesne nie je o smútku a slzách, práve naopak. „Možno vyzerá trochu smutno, ale nesie určité posolstvo a nádej. Aj ľudia, ktorí s nami nie sú, sú s nami naďalej.  Mali by sme si uvedomiť, že sú naši strážni anjeli, stále okolo nás,“ vysvetľuje Richard Krajčo, veľmi úspešný s vlastnou kapelou Kryštof. Práve vďaka dvojzmyselných textom a slovným hračkám sa stal Kryštof mimoriadne obľúbený nielen doma, ale aj na Slovensku, kde v roku 2002 prerazili hitom Obchodník s deštěm.