18°
29.3.2024
Prekliaty Karel?! TOTO by sa Gottovi rozhodne nepáčilo, Ivana sa ospravedlňuje!

Uplynul už rok odkedy milióny svojich priaznivcov navždy opustil milovaný zlatý slávik Karel Gott (✝80). Choroba akútna leukémia bola pre jeho organizmus, oslabený po predchádzajúcej liečbe rakoviny v kombinácii s vyšším vekom, už prisilné sústo. No ešte pred smrťou stihol spraviť kroky, ktoré pre jeho fanúšikov znamenajú skutočne štedré dary.

S vedomím, že svoj život už nemôže rátať na roky, sa Karel Gott rozhodol, že po sebe chce zanechať viac, ako "len" piesne, či pár filmových rolí. V čase, keď už nebol dôvod nič skrývať sa skutočne otvoril hneď na dve strany. Svojim milovaným fanúšikom zanechal knihu, na ktorej poctivo pracoval dlhé mesiace, povolil použiť stovky súkromných fotografií, no prezradil aj mnoho skutočne nikdy nepočutých informácií zo života.

Kniha mala vyjsť teraz na jeseň a fanúšikovia sa jej už nevedeli dočkať. Ivana Gottová pred časom zverejnila správu, že pre poctivú prípravu knihy a výber fotiek a materiálov, ktoré do nej použijú, sa napokon vydanie posúva o zhruba pol roka, na jar 2021. Pre sklamaných fanúšikov ale stále svietilo svetlo na konci tunela v podobe filmu Karel.

Vydanie Gottovej autobiografie predbehla iná kniha, v ktorej má prsty aj jeho dcéra Dominika:

​Jeho predprieméra sa konala na úvod filmového festivalu Febiofest už 18. septembra. Ivana Gottová sa jej nezúčastnila, lebo chcela byť prítomná až na premiére 1. októbra. No medzitým prišla správa, akú nečakala - pozitívny test na koronavírus. Premiéru teda odložili o dva týždne, bez vdovy po Karlovi totiž nebola udalosť mysliteľná. Stalo sa však to, čoho sa mnohí obávali. Nekontrolovateľný nárast počtu nakazených plány prekazil. "Vzhľadom k novým opatreniam, ktoré dnes u nás zaviedli s platnosťou od 12.10., som nútená slávnostnú premiéru a distribúciu filmu Karel odložiť na neurčito nielen u nás, ale aj na Slovensku," napísala Ivana na Instagram.

S lítostí vám musím oznámit, že vzhledem k novým opatřením, která dnes u nás byla zavedena s platností od 12.10., jsem nucena slavnostní premiéru i distribuci filmu KAREL odložit na neurčito nejen u nás, ale i na Slovensku. Karel byl vždy srdcem česko-slovenský zpěvák a celý život vystupoval se stejnou radostí jak v Čechách, tak i na Slovensku. Film Karel si proto zaslouží, aby byl slavnostně uvedený v obou zemích současně a podle možností za příznivější situace. Věřím, že to slovenští příznivci pochopí. Velmi mě to mrzí, chtěla jsem vás v této těžké době filmem Karel potěšit a povzbudit, ale nedá se nic dělat. Jak víme, situace je vážná a zdraví všech lidí je na prvním místě! Upřímně doufám, že bude brzy příležitost vám film představit. Přeji vám všem pevné zdraví, pevné nervy a pozitivní mysl.??? Vaše Ivana #karelgottagency #karelgott #karelfilm #ohmygott

Príspevok, ktorý zdieľa Karel Gott Agency (@karelgottagency),

Napriek tomu, že podobné opatrenia sa zatiaľ Slovenska netýkajú, premiéra predsa len musí byť v Gottovom rodnom Česku, a tak si počkajú aj slovenskí fanúšikovia. "Karel bol vždy srdcom česko-slovenský spevák a celý život vystupoval s rovnakou radosťou ako v Česku, tak aj na Slovensku. Film Karel si preto zaslúži, aby bol slávnostne uvedený v oboch zemiach súčasne a podľa možností za priaznivejšej situácie. Verím, že to slovenskí priaznivci pochopia. Veľmi ma to mrzí, chcela som vás v tejto ťažkej dobe filmom Karel potešiť a povzbudiť, ale nedá sa nič robiť," napísala Ivana. A podľa komentárov všetci toto rozhodnutie chápu. Napokon, iná možnosť nie je. Ostáva len dúfať, že film nie je "zakliaty" a keď sa situácia zlepší, dočká sa uvedenia do kín.