16°
26.4.2024
TOTO je príbeh života Ondreja Kandráča! Sila a láska, akú len tak nevidno!

Čo viac môže vyjadriť lásku ku svojim koreňom a rodnej zemi, ako návrat k prírode, rodine a hudbe. Zmes tých najemotívnejších ingrediencií namiešal za asistencie tých najzvučnejších mien v slovenskom hudobnom priestore primáš obľúbenej skupiny Kandráčovci.

Obľúbený slovenský hudobník Ondrej Kandráč vo štvrtok zverejnil dojímavý videoklip k piesni Rodné hniezda (Príbeh môjho života), do ktorého vložil nielen svoje srdce, ako je to už tohto umelca zvykom, ale otvoril v ňom aj rodinný album. Videoklip je v kombinácii so silným textom poďakovaním a poctou jeho rodnej zemi a milovaným rodičom.​

Karanténa prinútila mnohých ľudí na chvíľu zastaviť, vnímať to, čo je inokedy úplne samozrejmé, no zároveň najdôležitejšie. Takýto pohľad do svojej duše a srdca pretavil Ondrej v spolupráci s tými najzvučnejšími umelcami do jeho najnovšej piesne. „Toto obdobie je pre niekoho veľmi náročne, nekoncertuje sa, nehrá sa, muzikanti nie sú v kontakte s fanúšikmi. Ale ja to beriem aj z tej druhej stránky, konečne je možnosť tvoriť a robiť piesne, ktoré by možno nikdy neuzreli svetlo sveta, keby nebolo tohto obdobia,“ priznáva sympatický umelec. Medzi také piesne podľa jeho vlastných slov patrí jednoznačne aj najnovšia skladba, ktorá uzrela svetlo sveta aj vďaka peru jeho dvorného textára Vlada Puchalu.

Ondrej je skutočne rodinne založený muž, so svojou manželkou očakávajú príchod tretieho potomka:

„Je to taký malý príbeh môjho života, i keď na rekapituláciu v mojom prípade ešte nie je dôvod. Je to také obzretie sa za všetkým, čo som prežil, zažil, čo ma formovalo. Pieseň je venovaná najmä mojim rodičom, môjmu otcovi, ktorý je tam hore,“ priblížil spevák, avšak jeho otec sa, žiaľ, tohto krásneho hudobného gesta nedožil. O to viac je z piesne cítiť potrebu syna sa za lásku a opateru svojmu otcovu poďakovať. „Tohto roku by sa dožil 26. júna sedemdesiatich rokov. Takže je to taká malá pocta aj jemu, za všetko čo mi v živote odovzdal,“ priblížil Ondrej odkaz piesne.

Vychutnajte si nový videoklip k piesni Rodné hniezda, zasadený do krásnej slovenskej prírody:

Ondrej priznáva, že tento počin je pre neho veľmi osobný, no zároveň si myslí, že sa v skladbe nájde aj hocikto iný. „Rodina je niečo, čo človeka formuje. Vraví sa, že strom, ktorý nemá pevné základy sa vyvráti a nie je zelený. Takže pre mňa bola rodina naozaj synonymom radosti, šťastia, istých životných princípov,“ zamýšľa sa nad skladbou Ondrej, ktorého obaja rodičia sa venovali hudbe. Jeho mama je speváčka a otec bol skvelý muzikant.

​Rodinný kruh v tejto skladbe dopĺňajú vsuvky so štebotom Ondrejových detí a dokonca si prizval aj ďalšieho blízkeho člena rodiny. „Hrá a spieva v piesni aj môj brat. Je to také niečo nové, čo tu ešte nebolo v mojej tvorbe. Je to aj zároveň trochu posun od tej klasickej ľudovky,“ hovorí spevák hitov Hej, Sokoly či Dva duby.

​O videoklip zasadený do dychberúcej slovenskej prírody, v kombinácii so spomienkami z rodinného albumu Kandráčovcov, sa postaral Tomáš Eibner v spolupráci s fotografom Martinom Krystýnekom. „Priznám sa, bol som dojatý z tohto klipu. Včera večer mi písala mama, prvýkrát to videla. Vnímala to veľmi emotívne, brala to ako poctu, také poďakovanie,“ opísal spevák dojmy jeho milovanej mamy. Zároveň priznal, že táto pieseň bol taký malý experiment a nová skúsenosť. „Ďakujem ľudom, ktorí ma trochu dotlačili k tomuto klipu a k tejto piesni, keďže to nie je moja klasická poloha. Stotožnil som sa tým, je to uveriteľné, autentické a pre mňa veľmi osobné,“ dodal na záver spevák, ktorého spev v piesni doprevádzajú rytmy hudobníkov ako Jimi Cimbala, bubenícky virtuóz Martin Valihora či klávesák Zoli Tóth.