Jasno
Bratislava
Vincent
21.1.2022
Tipy na lepšie trávenie pred vianočnými sviatkami
Zdielať na
Šport

Tipy na lepšie trávenie pred vianočnými sviatkami

Zdroj: archív

Obdobie, kde sa neustále prejedáme sa blíži. Nepodceňujte túto situáciu a nespôsobte si zbytočné žalúdočné problémy. Tu sú tipy ako zlepšiť trávenie.

Považujete sa za labužníka a dobré jedlo nikdy neodmietnete? Potom ste určite zažili nejedenkrát stav absolútnej prejedenosti a vaše trávenie pracovalo na plné obrátky, no aj tak nestíhalo. Aj na tráviacom procese sa dá pracovať, spoznajte tipy ako zlepšiť trávenie. Vďaka nim bude aj blížiace sa vianočné obdobie určite ľahšie a stráviteľnejšie.

Vianočné jedlá nie sú zrovna najdiétnejšie, preto sa treba na ne dobre pripraviť. Je nám jasné, že odolať im ide len ťažko. Avšak, aby ste sa vyhli zbytočným problémom, ktoré si prejedaním viete privodiť, riaďte sa užitočnými radami, ktoré vám prinášame.

Držte sa týchto rád a vaše trávenie bude pracovať na plné obrátky

Prejedanie sa vie spôsobiť aj zákerné problémy. Vyhnite sa týmto nepríjemnostiam, ktoré vás môžu dohnať k lekárovi či do nemocníc. Vďaka užitočným radám nebudete potrebovať lieky, ktoré ak nemáte kvalitnú zdravotnú poisťovňu, nehradí zdravotné poistenie. Spoznajte užitočné rady pre dokonalé trávenie a vyhnite sa zbytočným problémom s trávením.

Jedzte v pokoji a redukujte prílov stresu

Jedlo si vychutnávajte, odložte pri obede všetky pracovné povinnosti a buďte skutoční pôžitkári. Neverili by ste, aký veľký vplyv má prostredie, v ktorom si váš pokrm vychutnávate, na jeho trávenie. Ste zvyknutí všetko rýchlo nahádzať do seba a ďalej fungovať? Tomuto by ste sa mali vyhnúť. Nájdite si na konzumáciu dostatok času a jedzte pravidelne aspoň tri krát denne. Aj takáto malá zmena vám prinesie veľké výsledky.

Vianoce so sebou prinášajú aj kopec stresu či už z pracovných povinností, ktoré musia byť hotové pred novým rokom alebo z predvianočných príprav. Snažte sa stres redukovať na minimum, naše telo a hlava sú prepojené viac, ako by ste si mysleli. Pokiaľ si ustrážite vašu stresovú hladinu na minime, váš žalúdok si bude svoju prácu robiť kľudnejšie a precíznejšie.

Nepodceňujte príjem tekutín

Pitný režim je rovnako dôležity. Pokiaľ neprijímate dostatok tekutín, vaše telo je dehydrované. A to je častou príčinou zápchy. Denne by ste mali vypiť minimálne 3 deci na desať kilogramov svojej hmotnosti. V prípade, že vaša práca je fyzicky náročná, mali by ste tento príjem zvyšovať. Ideálna je čistá voda alebo nesladený čas. Tekutiny môžete nahradiť aj vodnatým ovocím a zeleninou. Ako je napríklad uhorka, paradajky, grapefruit, pomaranče či melóny.

Nezabúdajte na vlákninu a probiotiká

Zo všeobecného hľadiska je známe, že vláknina a probiotiká sú prospešné pre naše trávenie. Preto by ste na ne nemali zabudnúť. Vláknina vie kvalitne absorbovať vodu, a tak napomáha nášmu tráveniu. Výborným zdrojom vlákniny sú strukoviny, orechy, zelenina či pšeničné otruby.

Probiotiká sú istým druhom vlákniny a pomáhajú nám udržiavať tú správnu mikroflóru v črevách. Probiotiká nájdete v kyslých mliečnych výrobkoch alebo si ich môžete zakúpiť ako výživový doplnok. Ak je vaša zdravotná poisťovňa kvalitná ako je napríklad poisťovňa Union, poskytuje vám aj na takéto druhy liekov zľavy.

Aj pohyb je dôležitý faktor

Hlavne počas Vianoc vieme pohybovú aktivitu obmedziť na minimum. Sadnúť si pred televízor, naložiť pred seba dobroty a program vybavený. S takýmto prístupom, skôr či neskôr, môžete problémy s trávením očakávať. Neobmedzujte pohyb ani v tomto období. Ľahká prechádzka nestojí veľa námahy a vaše telo vám za ňu poďakuje.

Veríme, že ak sa budete držať našich rád, vaše vianočné sviatky budú bez podráždených žalúdkov a nepríjemných bolestí. Vianoce by sme si mali užiť, nie trápiť sa v žalúdočných kŕčoch.

Najčítanejšie