14°
29.4.2024
Toto asi fakt bolelo! Toľko hviezd a pritom NAJHORŠÍ film minulého roku!

Obvykle je to tak, že ocenenie vždy poteší, či už je to zlatá medaila, alebo aspoň diplom. Je ale cena, ktorej sa filmári skôr desia, ako by snažili ju získať. V poradí 40. ročník ocenení Zlaté maliny už má svojich víťazov. Či porazených..?

Aj prenos z ocenení Zlaté maliny za rok 2019 bol poznačený pandémiou koronavírusu a musel byť, žiaľ, zrušený. No to však neznamená, že sa z toho nominovaní tento rok vyvliekli. Ocenenia sa rozdali, ako inak, cez live stream na oficiálnej stránke The Razzie Awards.

Za absolútneho rekordmana bola v tomto ročníku muzikálová snímka Cats, teda Mačky, čo však asi nikoho neprekvapilo. Nezabránilo tomu ani hviezdne obsadenie ako Judi Dench, Jason Derulo, Idris Elba, Jennifer Hudson, Ian McKellen či Taylor Swift. Chlpaté stvorenia vyhrali ocenenie až v šiestich kategóriách. Najhorší scenár, réžia, či najhoršie herecké výkony vo vedľajšej úlohe pre Jamesa CordenaRebel Wilson.

Trailer k muzikálu Cats:

Množstvo nominácii mal aj film Rambo: Last Blood so starnúcim Silvestrom Stallonem, no film napokon získal „iba“ dve ceny. Konkrétne za najhorší remake filmu a tiež v kategórii "Najbezohľadnejšia neúcta k ľudskému životu a verejnému vlastníctvu". Silvester je však už na Zlaté maliny celkom zvyknutý. Za svoju kariéru totiž drží rekord v počte pätnásť nominácií a z toho až štyri víťazstvá.

Trailer k filmu Rambo: Last Blood

Najprestížnejšiu malinu, a to za herecký výkon v hlavnej úlohe, získal John Travolta za filmy The Fanatic Trading Paint. John však už podobne, ako jeho kolega Silvester,  jednu malinu na poličke už má. V ženskej kategórii v rovnakej nominácii, teda ako najhoršia herečka, obstála Hilary Duff za film The Haunting of Sharon Tate.

Trailer k filmu The Fanatic:

Trailer k filmu The Haunting of Sharon Tate:

V každom prípade, herci či režiséri, ktorí získali toto ocenenie nie sú automaticky odpísaní, nebodaj označení za nemehlá. Príkladom toho je aj aj režisér víťazného muzikálu Cats. Tom Hooper má na svojom konte aj film Kráľovná Alžbeta, či oscarový snímok Kráľova Reč s famóznym Colinom Firthom v hlavnej úlohe. Rovnako ako aj John Travolta a jeho legendárny výkon vo filme Pulp fiction v réžii kultového Quentina Tarantina. Teda aj vo filmovom svete platí pravidlo, že aj majster tesár sa občas utne.