20.4.2024
Fantastická správa pre rockerov! TÁTO legendárna kapela chystá po rokoch nový album

Koniec 80. a začiatok 90. rokov absolútne patril rockerom z Guns N' Roses. Hity Welcome To The Jungle, Sweet Child O' Mine či Paradise City z debutového albumu Appetite For Destruction sa stali nesmrteľnými. Kapela však nevydržala ani dekádu. Správa o novom albume v pôvodnej zostave preto šokuje.

Americká rocková kapela Guns N' Roses pripravuje nový album. V rozhovore pre japonskú televíziu TVK to potvrdil gitarista skupiny Slash. Najväčším prekvapením je ale to, že sa na prípravách podieľa okrem basgitaristu Duffa McKagana a gitaristu Richarda Fortusa, aj spevák Axl Rose.

Bola to totiž práve jeho komplikovaná povaha, pre ktorú v polovici 90. rokov odišli v podstate všetci členovia kapely, prípadne ich Axl vyhodil. A odvtedy si neprišli na meno. Axl Rose neprišiel ani na slávnostné uvedenie kapely do Rock'n'Rollovej siene slávy v roku 2012. Vyjadril sa, že bude "chodiť len tam, kde si ho vážia a rešpektujú".

​Axl Rose s novou zostavou navštívil aj Slovensko, keď mali v roku 2012 koncert v Piešťanoch. Fanúšikov najprv dohnali do zúrivosti pre vyše hodinové meškanie, napokon si to ale Guns N´Roses vyžehlili skvelým koncertom nadupaným najväčšími hitmi. Končili až o druhej ráno a 25 tisíc ľudí bolo totálne nadšených. Nový album by potešil nielen ich, ale aj milióny ďalších po celom svete.

Axl, Duff, ja a Richard sme to všetko prediskutovali. Máme už materiál na novú nahrávku. V Guns N' Roses však nefungujú žiadne plány, nič si nemôžeme plánovať, pretože tak to jednoducho u nás nefunguje. Vlastne jedinou skutočnou odpoveďou, ktorá existuje, je, že dúfame, že vydáme ďalší album a uvidíme, čo sa stane,“ vyjadril sa k plánom na nový album 53-ročný geniálny gitarista Slash.

​Guns N' Roses vznikli v roku 1985 a svoju najväčšiu slávu zažili po vydaní debutovej nahrávky Appetite For Destruction (1987) s hitmi ako Welcome To The Jungle, Sweet Child O' Mine a Paradise City. Kapela na úspech prvého albumu nadviazala nahrávkou G N' R Lies (1988) a potom v roku 1991 štúdiovkami Use Your Illusion I a Use Your Illusion II, ktoré vyšli v ten istý deň. Žánrovo pestré nahrávky obsahovali single You Could Be Mine, Don't Cry, Live And Let Die, Estranged, Knockin' On Heaven's Door, Civil War či November Rain. Posledná menovaná rocková balada má aktuálne už miliardu a štvrť zhliadnutí na youtube, čím patrí rozhodne medzi rekordérov.

Skupina po albumoch Use Your Illusion I. a II. čelila viacerým zmenám v zostave a ponúkla albumy „The Spaghetti Incident?“ (1993) a zatiaľ posledný Chinese Democracy (2008).