25°
Miriama
8.9.2024
Drogy? Samovražda? Po roku je jasné, čo zabilo hviezdnu speváčku Sinéad O'Connor!

Keď sa svet pred rokom dozvedel smutnú správu o náhlom skone írskej speváčky Sinéad O'Connor (†56), mnohí automaticky predpokladali, že príčinou bola samovražda. V minulosti sa o ňu pokúsila už viackrát a tentokrát skutočne prežívala ťažké chvíle po strate syna. Až začiatkom januára oznámil úrad londýnskeho koronera, že speváčka ukončila svoj život prirodzenou smrťou, ale stále to bola neúplná informácia. Na prvé výročie jej úmrtia je už ale príčina skonu konečne zverejnená.

​Po rokoch trápenia a hľadania sa, vlani 26. júla speváčka Sinéad O'Connor náhle opustila tento svet vo svojom byte v Londýne. Metropolitná polícia sa vtedy vyjadrila, že okolnosti jej úmrtia nepovažuje za podozrivé. Podľa Boba Geldofa, ktorý bol jej dlhoročným kamarátom, v posledných dňoch prežívala širokú škálu emócií, no tie pozitívne tam chýbali. Usúdil to podľa esemesiek, ktoré mu posielala. Po strate syna Shanea Lunnyho (†17), ktorý spáchal samovraždu, sa načas celkom opustila, no po presťahovaní do Londýna opäť začala tvoriť pesničky a chystala sa aj na svetové turné. V rokovaní bolo aj životopisný film.

Jej plány však uťala predčasná smrť. Po jej pohrebe v malom pobrežnom mestečku Bray na severe grófstva Wicklow v Írsku jej telo uložili vlani v auguste na cintoríne Deansgrange na južnej strane Dublinu. Tisíce smútiacich fanúšikov lemovali ulice, po ktorých šiel pohrebný voz a hádzali na neho kvety na oslavu jej života. Pohrebu sa zúčastnili okrem rodiny a jej priateľov aj členovia vlády na čele s prezidentom, spevák Bono z U2 či Bob Geldof. Na prvé výročie jej skonu odhalili Sinéad sochu v dublinskom múzeu voskových figurín, no ako verejnosť, tak aj rodina sa nad jej podobou zhrozili, keď v istých momentoch pripomínala skôr Putina. Múzeum ju preto stiahlo, aby prešla úpravou.

Pripomeňte si nesmrteľný hit zosnulej speváčky:

​Po roku dohadov a klebiet je už konečne známa aj príčina predčasného skonu Sinéad O'Connor. Zverejnili ju v denníku The Irish Independent s odvolaním sa na jej úmrtný list, ktorý sa im podarilo získať. Minulý týždeň ho zaregistroval jej bývalý manžel John Reynolds v Lambethe, južnej štvrti Londýna. Ako v ňom stálo, jej smrť nastala následkom "exacerbácie chronickej obštrukčnej choroby pľúc a bronchiálnej astmy spolu s infekciou dolných dýchacích ciest nízkeho stupňa". Nešlo teda ani o samovraždu, ani o drogy, smútiacu speváčku zradilo zdravie. Po Sinéad zostali tri deti, Jake (37), Roisin (28) a Yeshua (17), ktoré ale stihla pripraviť už vopred na situáciu, ak by predčasne skonala.