30°
Samuel
26.8.2024
Krutá rana pre Vondráčkovú! Zomrel muž, ktorý pre ňu veľa znamenal

Po úspešnom koncerte v pražskej O2 aréne si dopriava legendárna česká speváčka Helena Vondráčková (77) počas letných dni oddych v jej záhrade a pri vode. Iba nedávno sa vybrala s manželom Martinom Michalom (65) s obytným prívesom do Nemecka, kde sa chcela stretnúť aj s jej manažérom a dobrým priateľom Wernerom Düweltom. Necítil sa však dobre, a tak z toho zišlo. Žiaľ, ďalšia príležitosť na ich stretnutie už nepríde. Düwelt podľahol zákernej chorobe.

​Počas zaslúženého oddychu speváčky Heleny Vondráčkovej ju zastihla veľmi smutná správa. Vo veku 75 rokov zomrel jej priateľ a bývalý manažér Werner Düwelt, s ktorým spolupracovala v Nemecku. "Môjho manažéra robil len chvíľku, ale bol to hlavne muzikant, skladateľ, gitarista. Bol to náš dlhoročný, ozaj dlhoročný kamarát, takže nás to naozaj zasiahlo," so smútkom uviedla pre TN.cz Vondráčková. "O tom, že odišiel, ma informovala jeho manželka," dodala.

Spomenula aj, kedy boli v kontakte naposledy. "Bolo to pred dvomi mesiacmi, keď sme boli s manželom pri Ostsee, a chceli sme, aby prišiel, tak sme s ním hovorili. Najskôr sľúbil, že príde, ale potom volal, že sa vracia do Berlína, pretože bol u manželky na vidieku, a že mu nie je dobre. To bola naša posledná správa," ozrejmila speváčka to, čo iba nedávno znemožnilo ich osobné stretnutie. S Düweltom si neraz dopriali pekné chvíle na ich spoločných dovolenkách. "Boli sme v Tatrách alebo pri Balte. Často jazdili s manželkou aj k nám na hausbót. Mal veľmi rád Česko, našu kultúru, jedlo, hudbu... Bude nám veľmi chýbať," zverila sa zdrvená speváčka.

Werner neprišiel ani na Helenkin mega koncert, ktorý mal mega úspech:

Helena Wernera Düwelta veľmi oceňovala aj za ich pracovnú spoluprácu. "Mali sme veľa spoločných pracovných záujmov. Bol mojím manažérom v Nemecku, ale tiež skvelým muzikantom. Bol to vynikajúci človek s báječnými vlastnosťami, ale, bohužiaľ, ho pred dvomi rokmi postihlo vážne ochorenie, leukémia. Dva roky sa bránil, ale, žiaľ, sa to nepodarilo. Takže smútime, je to pre nás strata obrovsky báječného človeka a výborného muzikanta i speváka," vzdala hold priateľovi. Pamiatka na ich spoluprácu v rokoch 2008 až 2020 zostáva aj v podobe dvoch albumov, ktoré Helena Vondráčková naspievala s deťmi z materskej školy Deutsche Schule Prag s pesničkami z Düweltovej dielne.