16°
Gertrúda
19.5.2024
Celeste to radšej vzdala! Kruté hejty a dokonca ROZCHOD pre jej oblé tvary už nezvládla!

Akoby ani alarmujúci počet obetí porúch príjmu potravy medzi dievčatami a ženami nestačil na ukončenie chorého trendu extrémnej štíhlosti, nereálnej pre drvivú väčšinu žien. Tvar postavy je do značnej miery podmienený geneticky, čo môže byť aj prípad speváčky Celeste Buckingham (28). Aj ona pre svoje oblejšie tvary trpela, jeden čas preto tiež trpela anorexiou, ako priznala, a neskôr aj dysmorfofóbiou.

​Neustále tlaky na to, ako vyzerá, vyústili u speváčky Celeste Buckingham do vážnych psychických problémov. Nepatrí medzi ženy, ktoré sú prirodzene štíhle, a preto svojho času podľahla chorobe príjmu potravy, mentálnej anorexii. "Mala som pocit, že sa do mňa pustil celý národ. Tisíce cudzích ľudí, ktorých som v živote nevidela, do mňa rýpali, čítali tie články a nechávali tam tie komentáre. Aj moji kamaráti, chceli byť asi milí, tak mi začali radiť, ako by som mala schudnúť," spomínala speváčka na ťažké chvíle v podcaste Niky Vujisić.

V jednom moment dostala ranu pod pás aj od svojho priateľa. "Mi povedal, že sa mu už nepáčim, pretože som pribrala. To ma úplne rozbilo... z toho som sa spamätávala roky. V tom období ma ten priateľ a všetci okolo presvedčili, že vlastne asi som škaredá, keď to všetci hovoria...," vysvetľovala, ako sa u nej objavila dysmorfofóbia, teda presvedčenie o vlastnej nedokonalosti a škaredosti. "Vnútornú nespokojnosť som začala riešiť jedlom, spaním, buď som spala málo, alebo veľa. Po čase som pochopila, že musím urobiť zmenu," konštatovala s tým, že ju prestalo baviť koncertovanie, keďže jej hodnota nebola postavená na tom, ako spieva, ale ako vyzerá, čo je skutočne absurdné a smutné.

V dobe covidu odišla za rodičmi na Madeiru a stiahla sa zo sveta šoubiznisu. V pokoji krásneho ostrova, kde môže byť sama sebou, sa dáva psychicky do poriadku. Celeste po tejto spovedi dostala na Instagrame veľkú podporu aj od známych tvárí, ktoré vedia o poruche príjmu potravín svoje. Herečka Hana Vágnerová, ktorá si kedysi prešla  tiež anorexiou jej napísala: "Toto mi úplne láme srdce. Ľudia nechápu, čo touto online šikanou a toxicitou robia... Je mi to ľúto. Si nádherná, úžasná a mega talentovaná, posielam silu." Srdiečkami Celeste podporila aj speváčka Tereza Mašková (28), ktorá trpí bulímiou a otvorene o tom hovorí. Celestin odkaz pre dievčatá a ženy znie, aby boli k sebe "láskyplné a navzájom sa podporovali" a že "krása nie je len o vzhľade", ale aj o tom "ako sa človek správa a aký je zvnútra". Kiežby si Celeste jedného dňa ešte povedala, že kašle a všetkých bude ďalej spievať - lebo to jej skutočne išlo perfektne, a to jediné by mali ľudia vnímať.