20°
29.4.2024
Brat legendy Neckářa tvrdil, že na tom Vašek nie je dobre. Teraz sa k jeho stavu vyjadril lekár!

Pred pár týždňami sa vyjadril Honza Neckář (75) o zdravotnom strave jeho slávnejšieho brata Václava Neckářa (80) a neznelo to vôbec optimisticky. Už vlani v decembri sa fanúšikovia českej legendy dozvedeli z oficiálnej stránky skupiny Bacily, s ktorou vystupuje, že skupina ruší všetky koncerty, a to bez udania dôvodu. Vašek mal mať 8. apríla galakoncert k jeho osemdesiatke v Zlíne, ale ani ten sa nekonal. Od 2. apríla je v kúpeľoch, kde sa ho snažia dať dokopy.

​Naposledy vystupoval Václav Neckář v novembri na Českých slávikoch. Krátko predtým, koncom októbra, uskutočnil svoje dva narodeninové koncerty v pražskom divadle Hybernia. Mal v pláne aj ďalšie koncerty, ale v decembri jeho brat Honza Neckář oznámil zrušenie koncertov. Vašek neprišiel zaspievať ani nedávno na spomienkový koncert na Naďu Urbánkovú, ako sa očakávalo.

Stručné informácie o bratovi ale poskytol aspoň Honza Neckář. "My sa pravidelne vídame každý týždeň. Jazdím za ním, sme v neustálom kontakte," povedal Jan a prezradil aj niečo o tom, ako je na tom brat po zdravotnej stránke. "Je to taký konštantný stav, ktorý sa nevyvíja veľmi dobre. Je to prosto staroba, čo sa dá robiť, tie neduhy sa na nás podpisujú. Zle sa mu chodí a veľa odpočíva," konštatoval odovzdane. Odvtedy neubehol ani mesiac a zo slov primára Kúpeľného domu Beethoven v Teplicích, kde sa Vašek nachádza, zaznela azda optimistickejšia prognóza.

Pripomeňte si Vaškove veľké hity:

"Síce hovorí pomalšie, niekedy hľadá slová, ale na svoj vek sa s tým všetkým vysporiadava veľmi dobre. Hlavne je na tom výborne psychicky. Chystá sa na pokračovanie speváckej kariéry, rád by znovu koncertoval. Len sa musí zlepšiť tá jeho chôdza. Ale v hlave mu to páli," vyjadril sa lekár pre Teplický denník k speváckej legende. Do kúpeľov jazdí Neckář pravidelne v snahe zlepšiť svoj stav čo najrýchlejšie. "Teraz je v Císařských lázních, a to od 2. apríla. Bude tu asi tri týždne, možno menej, pretože odchádza na zraz fanúšikov. Pred časom si poranil členok, bola to rana. Od tej doby sa mu zle chodí, lieči si ho dodnes. Nestojí sa mu dobre, aj chodenie mu robí problémy," priblížil Neckářove problémy, no zdá sa, že ešte pripúšťa aj návrat na pódiá, v čo už mnohí neverili.