20°
27.4.2024
Žiť normálne, kým to ide! Ťažko chorá hviezdna speváčka má už len celkom obyčajné želanie!

Na koncertných pódiách sa hviezdna speváčka Céline Dion (55) neobjavuje už pomaly dva roky odvtedy, čo ju postihlo ojedinelé neurologické ochorenie, syndróm stuhnutej osoby (SPS). Po tom, čo sa už pár týždňov občas objavuje na verejnosti, jej fanúšikovia dúfajú, že sa dočkajú aj jej návratu na pódiá. Na Instagrame zverejnila novú fotografiu so synmi, aby pripomenula Medzinárodný deň povedomia o SPS, s ktorou bojuje aj ona.

​V decembri 2022 Céline Dion prezradila, že jej diagnostikovali SPS a zdieľala aj to, ako ovplyvňuje jej život. "Teraz už viem, čo je príčinou svalových kŕčov, ktorými trpím. Bohužiaľ, tieto kŕče ovplyvňujú môj každodenný život vo viacerých rovinách. Niekedy mám problémy s chôdzou a nie vždy dokážem hlasivky rozospievať tak, ako by som chcela," zverila sa. Po roku sa jej staršia sestra Claudette Dion vyjadrila o stave Celine pesimisticky: "V našich aj v jej snoch je myšlienka, aby sa vrátila sa na scénu. Ale neviem. Hlasivky sú svaly a srdce je tiež sval... Keďže ide o jeden prípad z miliónov, vedci nerobili veľký výskum, pretože nezasiahol toľko ľudí."

Céline musela vlani zrušiť celosvetové turné, ale neprestala celkom s jej verejnými aktivitami. Stihla debutovať v dokumentárnom filme, kde si zahrala samu seba. Vyšla aj nahrávka jej piesne Love Again pre film s Priyankou Chopra. Koncom roka sa začala objavovať na hokejových zápasoch aj so synmi. Veľkým prekvapením bol jej výstup na na Grammy 2024, aby odovzdala cenu Taylor Swift. Pri chôdzi ju podopieral syn René-Charles Angélil (23). S ním a aj dvojčatami Nelsonom a Eddym (13) pózuje na fotke, ktorú zdieľala pred pár dňami na jej instagramovom profile.

Príspevok, ktorý zdieľa Céline Dion (@celinedion)

"Dnes svet oslavuje Medzinárodný deň povedomia o SPS. Ako mnohí z vás vedia, na jeseň roku 2022 mi diagnostikovali syndróm stuhnutej osoby. Pokúšať sa prekonať toto autoimunitné ochorenie bolo jednou z najťažších skúseností môjho života, no zostávam odhodlaná jedného dňa sa vrátiť na scénu a žiť čo najnormálnejší život. Som hlboko vďačná za lásku a podporu mojich detí, rodiny, tímu a vás všetkých! Chcela by som vyjadriť svoje povzbudenie a podporu všetkým tým, ktorých zasiahlo SPS. Chcem, aby ste vedeli, že sa cez to dokážete dostať, MY to dokážeme!" odkázala svetu táto odhodlaná bojovníčka, ktorá bude navždy vo svete hudby zapísaná ako "majiteľka" jedného z najkrajších ženských hlasov v histórii. A to jej nedokáže vziať ani krutá choroba.