20°
27.4.2024
Marta Kubišová to vzdala! Nemá to cenu, tvrdí znechutene!

Zdá sa, akoby už legendárna speváčka Marta Kubišová (81) na ľudí rezignovala. Azda poslednou kvapkou bolo veľké sklamanie, ktoré zažila počas písania jej memoárov od jedného údajného fanúšika a najnovšie aj výčitky, ktoré jej adresujú anonymovia za to, že vlani v októbri prebrala z rúk prezidenta vysoké štátne vyznamenanie. Do spoločnosti už radšej ani nechodí, trávi čas doma osamote, takmer ani nevychádza von, okrem nutnosti vyvenčiť psíkov.

​Po tom, čo si Martu Kubišovú trúfol jeden jej fanúšik oklamať a zneužiť, keď vydal k jej osemdesiatke bez jej dovolenia knihu Marta Kubišová - V piesňach a šou, pokračovala napriek svojej nechuti v písaní svojich memoárov. Na ich vydaní sa už dohodla s jedným vydavateľstvom, no teraz to vraj definitívne vzdala. "Nikdy nevyjde!" vyjadrila sa rezolútne pre Blesk. "Vyčítajú mi, že som sa tým dopustila zločinu proti Charte 77. No prosím vás, má cenu pre takých ľudí písať knihu?! Veď by to nikdy nepochopili!" Hnevá sa, že jej mnohí zazlievajú prevzatie štátneho vyznamenania.

Jedná sa o Řád Tomáše G. Masaryka prvej triedy a prevzala ho koncom októbra z rúk prezidenta Petra Pavla na .
Pražskom hrade. O českom prezidentovi sa hovorí verejne, že bol štyri roky ešte pre zamatovou revolúciou členom komunistickej strany, čo mnohí nevedia stráviť. V očiach časti jej obdivovateľov je preto chybou, že práve ona, ikona boja proti totalite, vyznamenanie neodmietla. Ona si však vyznamenanie od prezidenta váži. Škoda len, že na protest nechce vydať svoje memoáre.

Pripomeňte si najsilnejšiu pieseň novembra 1989:

"Vyšlo o mne veľa kníh, žiadnu som ale nepísala ja. Chcela som, aby konečne vyšla pravda, ako to všetko so mnou a s ostatnými naozaj bolo. Nemá to ale cenu! Žijú tu divní ľudia, ktorí by tomu aj tak neporozumeli," uviedla nahnevaná Marta. "Štvú ma už len tie anonymy a narážky na metál. Keby kniha vyšla, tie reči by ma zabili!" zverila sa, prečo nemá chuť vôbec niečo s verejnosťou riešiť. Jej rozhodnutie vysvetlila aj. tým, že prosto ľudia nevedia, o čom hovoria, a preto nemá cenu im čosi vysvetľovať. "Veď oni ani nevedia, že Charta 77 nebola len Havel a spol. To bol jeden prúd. Ten druhý boli komunisti, ktorí zo strany vystúpili. A ten tretí normálni ľudia." Kubišovú teší, že aspoň nebude musieť ísť na operáciu s karpálnymi tunelmi. " A Václav Havel mi to tam hore snáď prepáči. Zdravie má človek len jedno," uzavrela slávna speváčka revuločnej "hymny".