15°
Viola
18.5.2024
Šokujúce priznanie Štefana Margitu! Hanku Zagorovú nemohol ani počuť!

Adventné obdobie patrí k najkrajším v roku. Ulice, obchody aj domácnosti sú skrášlené vianočnou výzdobou a ľudia odrátavajú dni do Štedrého večera a odvšadiaľ znejú vianočné pesničky. Vníma to tak aj operný spevák Štefan Margita (67), žiaľ, na tú krásu už zostal sám po tom, čo ho navždy opustila jeho milovaná manželka Hanka Zagorová (†75). Vlaňajšie Vianoce boli pre neho veľmi bolestné, nedokázal sa ešte spamätať z jej neprítomnosti, ale čas už tie najhlbšie rany zahojil.

​Pre operného speváka Štefana Margitu je práca tým najspoľahlivejším spôsobom ako sa odpútať od myšlienok na stratu jeho milovanej Hanky. Má práve po premiére opery Don Buoso v Národním divadle v Prahe, ktorú mu napísali na mieru. Vydal aj nový vianočný album s ľudovými pesničkami, hoci ich vraj kedysi nemal rád. V rovnakom čase vyšiel aj prvý vianočný album Hanky Zagorovej, čo paradoxne za svojho života odmietala. Supraphon naň vybral všetky jej vianočné pesničky, ktoré u nich nahrala.

Pre Margitu nebolo vlani ľahké prežívať vianočné sviatky po prvýkrát bez Hanky. Nedokázal si vypočuť ani len kúsok jej pesničky, hneď prepínal, ak sa ozvala z rádia či televízie, priznal pre Ahaonline.cz. Každé ráno vraj doma chodil k jej urne, ktorú dlho nedokázal uložiť do hrobu, stalo sa tak až teraz v septembri na jej narodeniny.

Margita sa dlho nevedel so stratou Hanky vyrovnať:

​Tento rok poletí Štefan na sviatky do rodných Košíc za rodinou. Darčeky už má kúpené cez internet. "Nenechávam to na poslednú chvíľu, pretože sa mi pred dvomi rokmi stalo, že som niečo objednal a neprišlo to. Čo potom poviete na Vianoce, že to pošta nestihla?" zhodnotil triezvo spevák.

Zaspomínal, ako chystali vianočné darčeky s Hankou. "Urobili sme si zoznam a vždy sme si písali, čo komu dať, čo sa najviac hodí. Neterí sme sa pýtali, čo chcú, či niečo do bytu, parfémy, oblečenie… Ja nerád dávam pod stromček peniaze, radšej darčeky," vysvetľoval Margita. Aj pre seba si vždy pripravili nejaké prekvapenie. Darčeky, ktoré bolo treba vyskúšať, sa mu neosvedčili. "Tak teraz sa nepozeraj, ja to zaplatím, dám zabaliť. Prišli sme domov a ona sa pýtala: A že si to môžem zajtra vziať? Vzala a bolo po darčeku. A ja som musel vymýšľať ďalší," zasmial sa vdovec na spomienkach, ktoré sa bolestných pomaly menia na milé a láskavé.