13°
Viola
18.5.2024
Hrôza znamenajúca koniec kariéry?! Hviezdny spevák si ZLOMIL hrtan a poškodil hlasivky!

Na prvý pohľad by si človek povedal - "starý, ale jarý", no ikonický frontman skupiny Aerosmith, Steven Tyler (75), má v poslednej dobe problémy. Tento rok ohlásila skupina turné Aerosmith's Peace Out k päťdesiatemu výročiu založenia, ktoré sa začalo 3. septembra vo Philadelphii. Pôvodne sa malo skončiť v Montreale v januári, ale zmenilo sa to pre Tylerove problémy počas ich tretieho vystúpenia v New Yorku 10. septembra. Všetky ďalšie koncerty v rámci turné sa odkladajú na budúci rok, lebo hlasivky a hrtan speváka sa poškodili viac, ako sa spočiatku predpokladalo.

​Fanúšikovia kapely si budú musieť na vystúpenia kvôli Tylerovmu zdravotnému stavu chvíľu počkať. Počas newyorského koncertu si poškodil hlasivky až tak vážne, že sa musí podrobiť intenzívnemu liečeniu. Podľa vyhlásenia zverejneného na sociálnych sieťach kapely Aerosmith si mal Tyler dokonca "zlomiť hrtan", čo znie až nepredstaviteľne. "Bohužiaľ, Stevenovo zranenie hlasiviek je vážnejšie, ako sme si pôvodne mysleli. Jeho lekár potvrdil, že okrem poškodenia hlasiviek si zlomil hrtan, čo si vyžaduje neustálu starostlivosť," uviedli vo vyhlásení.

Objasnili aj súvisiace nepríjemnosti, pre ktoré nevedia odhadnúť termín Steveovho uzdravenia: "Dostáva najlepšie dostupné lekárske ošetrenie, aby sa zaistilo jeho rýchle zotavenie, ale vzhľadom na povahu zlomeniny mu povedali, že je nevyhnutná trpezlivosť. Výsledkom toho je, že všetky aktuálne plánované vystúpenia PEACE OUT musia byť odložené niekedy na rok 2024, pričom nové dátumy budú oznámené hneď, ako budeme vedieť viac." Vyhlásenie obsahovalo osobnú poznámku od Tylera, ktorý napísal: "Zlomilo mi to srdce, že nie som tam vonku s Aerosmith, mojimi bratmi a neuveriteľným Black Crowesom, ktorý to točí s najlepšími fanúšikmi na svete. Sľubujem, že sa vrátime hneď, ako to bude možné!”

Kariéru chceli ukončiť už pred pár rokmi:

​Tylerov nezvyčajný hlas, skladateľské schopnosti a charizma ovplyvnili generácie interpretov a naďalej uchvacujú publikum po celom svete. Už vlani ale musel odložiť dva koncerty v Las Vegas kvôli následkom jeho recidívy so závislosti od návykových látok a podstúpení liečby. Problémy má aj s nohami spôsobené Mortonovou neurómou. Tento bolestivý stav ovplyvňuje nervy v chodidle a je spôsobený dlhodobým nosením tesných topánok, najmä tých s vysokými podpätkami, ktoré s obľubou nosil celé dekády počas jeho dynamických vystúpení. To jeho stav choroby ešte viac zhoršovalo. Tylerove zdravotné problémy mali zásadný vplyv už aj na prípravu turné Aerosmithu a po troch vystúpeniach sa muselo prerušiť. Aktuálne je ale podstatné, aby sa mu podarilo aj v jeho seniorskom veku dať ešte dokopy.

Príspevok, ktorý zdieľa Aerosmith (@aerosmith)