12°
Viola
18.5.2024
Srdcervúce slová manžela zosnulej Patrície Janečkovej (†25) o jej boji! Parte dojíma k slzám!

Pred pár mesiacmi mohli všetci obdivovatelia speváčky Patricie Janečkovej (†25) prežívať spolu s ňou tie najromantickejšie chvíle. Po jej februárovom vyhlásení, že je vyliečená z rakoviny prsníka, prekvapila v apríli zásnubami s jej partnerom Vlastimilom Burdom a ešte viac, keď sa už v júni stali manželmi. Bola krásna nevesta a všetci verili, že jej život už bude plný šťastia... Po troch mesiacoch prišla šokujúca správa, že 1. októbra skonala.

​Život talentovanej speváčky s anjelskym hlasom, Patrície Janečkovej, bol krátky, ale intenzívny. Osud jej doprial už ako dvanásťročnej popularitu, po tom, čo sa stala v roku 2010 víťazkou talentovej súťaže. Krstným otcom jej prvého albumu bol Karel Gott, ktorý ju dokonca sprevádzal aj na jej následnom turné. Svoj talent rozhodne nezanedbávala, vyštudovala spev, ktorému sa začala venovať profesionálne. Absolvovala množstvo koncertov, účinkovala aj v muzikáloch. Jej domovskou scénou sa stalo Divadlo Jiřího Myrona v Ostrave, kde stretla lásku v podobe kolegu, herca Vlastimila Burdu.

Ako sa Patrícia priznala, nemal to s ňou počas jej choroby vždy jednoduché. "Ďakujem svojmu skvelému partnerovi, bez ktorého by som to asi nezvládla. Nemal to so mnou ľahké, ale nevzdal sa, bol mi obrovskou oporou a za to ho obdivujem a milujem," vyjadrila vďaku svojmu Vlastovi. Dá sa len dohadovať, či v čase zásnub už tušili, že v chorobe nastal zvrat a koniec môže prísť kedykoľvek. "Nie je čas, strácať čas. Bude svadba!" oznámila na Instagrame a jej slová sa už dnes dajú chápať dvojako.

​Už po dvoch mesiacoch v júni zažila oslavu lásky na svadbe a bola skutočne nádherná, nikto z jej sledovateľov nemohol tušiť, že niečo nie je v poriadku. Hodiny života jej už ale neúprosne tikali. Manžel Vlastimil Burda bol do jej posledných chvíľach pri nej a prežíva nepochybne najťažšie chvíle života. Za množstvo podporných odkazov a kondolencií po oznámení jej skonu sa všetkým poďakoval na sociálnych sieťach, hoci sa mu tie slová iste nepísali ľahko a je z nich cítiť, že sa na jej skon snaží pozerať z čo najmenej bolestného uhla.

Posledný príspevok Patrície z konca júla patril jej manželovi:

"Túto srdcervúcu bolesť len čiastočne mierni pocit, skôr viera, že Paťke už je naozaj lepšie. Zaslúži si totiž len to najlepšie. Bojovala statočne, pokorne, skromne, a dokonca s vtipom a svojím krásnym úsmevom. Bola silná ako málokto. Nikdy sa, počas tejto zákernej choroby, na nič nesťažovala, zvládla aj to, čo občas ani zdraví nie, a nakoniec zvíťazila. Neodišla sama! Bola, je a bude naďalej úprimne milovaná, obdivovaná, inšpiratívna a nezabudnuteľná. Som šťastný, že som ju mohol sprevádzať a ísť s ňou až do samotného nového začiatku. Nebolo to ľahké, ale nádherné. Ďakujem za Teba, Pati," odkázal zdrvený vdovec.

Príspevok, ktorý zdieľa Vlastimil Burda (@vlastimil_burda)

Zverejnil zároveň aj parte s vetou, ktorá v tomto prípade skutočne vystihuje pocity najbližších mladučkej Patrície: "Kto v srdci žije, neumiera." Posledná rozlúčka pre verejnosť sa bude konať v sobotu 7. októbra od 11:00 v kostole Svatého Ducha v Ostrave – Zábřehu. Popoludní sa s ňou rozlúči v uzavretom kruhu rodina a pozvaní hostia.