12°
19.4.2024
Tragédia v rodine Ewy Farny! Samovražda mamy, z pozadia udalosti mrazí!

Ewa a Martin majú pekné manželstvo, história sa rozhodne neopakuje

Manžel Ewy Farny (29) nepôsobí v jej kapele už od vlaňajšieho roku. Hudobník Martin Chobot (32) sa vydal vlastnou cestou, lebo ako sa priznal, v kapele už nebol šťastný predovšetkým preto, že si ako gitarista neveril. Ale už predtým mu bolo jasné, že chce byť skladateľom. Nechcel ale spievať svoje texty piesní. Keď sa mu nedarilo ponúkať ich známym spevákom, napokon ich, na radu svojej manželky Ewy a manželky Tomáša Klusa Tamary, naspieval sám. Vydal aj nový debutový sólový album Pootevřené dveře. Vyspovedal sa v ňom z pocitov a otvoril sa aj vo veľmi bolestnej téme.

​Všetkých deväť piesní na Martinovom albume sa nejakým spôsobom dotýka jeho mamy, ktorá dobrovoľne opustila tento svet. Stalo sa tak v roku 2003, keď mal iba dvanásť rokov a veľmi ho to, pochopiteľne, zasiahlo. Iba dva mesiace pred jej skutkom mal pritom premiéru dokument o domácom násilí, kde účinkovala aj ona so svojou spoveďou o údele týranej ženy. Martinovi v rodine neodporúčali, aby si ho pozrel, ale pred časom už na to nabral silu. "Keď som sa stal otcom, rozhodol som sa pozrieť si tento dokumentárny film. A bol to silný zážitok, nielen príbeh mojej matky, ale aj to, že som počul jej hlas takmer po 20 rokoch," spomínal Chobot v rozhovore pre Novinky.cz. Nedokázala sa vyrovnať s rozchodom s manželom, s týraním, ťažkosťami v živote, aj s depresiami.

O jej tragédií  spieva v piesni Všetko pre lásku. O pozadí jej obsahu hovorí na popud Ewy, jemu sa to zdalo príliš osobné. "Ale nakoniec som sa aj v tomto prípade nechal presvedčiť a som rád. Už počas sledovania filmu som si kládol otázku, ako môže niekto povedať, že trýzni druhého kvôli tomu, že ho miluje, že je to jednoducho všetko z lásky. Hneď potom som vzal do ruky gitaru a vznikla základná kostra piesne," zveril sa s tým, ako tvoril. Pomohlo mu sa z tej traumy vypísať. "Súvisí s témami ostatných piesní na albume, pretože je vlastne celý o mojej mame. Myslel som si, že som tému jej odchodu zo svojho života uzamkol. O rok to bude dvadsať rokov," povedal Martin o tomto smutnom výročí.

Martin Chobot považuje svoj nový album za veľmi osobný, vypočujte si pilotnú pieseň Pootevřené dveře:

V albume je aj jeden duet, ktorý naspieval s manželkou Ewou Farnou. "Mám rád duety, ktoré sú celé spievané v oktávach, vrátane veršov. Vedel som, že chcem mať v albume jednu z takú pesničku. Keď vznikla a bolo jasné,  že to bude jedna z mála love songov na albume, zdalo sa mi zvláštne spievať ju s niekým iným ako s Ewou. Od začiatku sa jej naviac páčila a sama o to stála. Druhá vec je, že som všetky piesne nahrával doma. A keď máte po ruke takú speváčku ako Ewa, radi ju využijete. Spieva vokály takmer v každej piesni," vysvetlil Martin Chobot, ktorý si s manželkou veľmi rozumie a navzájom si pomáhajú.

Martin Chobot a jeho kolegyňa a kamarátka Tamara Klusová:

Na mamu sa pre jej čin veľmi hneval, no aj vďaka dokumentu, kde povedala mnohé desivé detaily z jej života s tyranom, ktorého, žiaľ, vymenila za ďalšieho tyrana, mnohé pochopil. A má na mamu aj jednu silnú spomienku. "Šli sme s bratom a mamou raz autom a ona nám počas cesty povedala: Ak niekedy dvihnete ruku na ženu, tak prestanete byť mojimi synmi. Vedela, čo hovorí, a tá veta ma sprevádza a bude sprevádzať celý život," povedal muzikant o odkaze mamy, ktorý snáď nikdy neporuší.

Smutná spoveď aj Martinovej mamy: