11°
20.4.2024
Smútok v slávnej kapele! Rakovina v poslednom štádiu, žiadna pomoc už neexistuje!

Pred 10 rokmi to kapela roztočila aj v Bratislave

Fanúšikovia britskej skupiny Duran Duran boli nadšení, že ich obľúbenci sa konečne po rokoch dostali do rock&rollovej siene slávy. Na odovzdávanie ocenenia v Los Angeles však, žiaľ, neprišli v plnej zostave. Chýbal medzi nimi zo závažných zdravotných dôvodov ich bývalý gitarista Andy Taylor (61), ktorému lekári neodporučili absolvovať taký dlhý rokov. On sám sa pritom na stretnutie s kolegami z kapely a ich fanúšikmi tešil. Kúpil si preto aj novú gitaru, aby si s ňou zahral na pódiu, kde sa neukázal s kapelou dlhých sedemnásť rokov.

Slávnostný akt udeľovania ocenenia mal byť po dlhých rokoch prvým spoločným vystúpením Taylora s touto päťčlennou skupinou z Birminghamu. Naposledy sa spolu s nimi predviedol v roku 2004 počas ich svetového turné k vydaniu albumu Astronaut. Andy sa tešil na jeho opätovné stretnútie s bývalými spoluhráčmi, spevákom Simonom Le Bonom, klávesistom Nickom Rhodesom, basgitaristom Johnom Taylorom a bubeníkom Rogerom Taylorom. Na poslednú chvíľu musel ale svoju účasť na stretnutí odrieknuť. Dôvod za neho prečítal z jeho listu frontman skupiny Le Bon.

Takto pre novinárov okomentovali, ako prežívajú chorobu ich kamaráta a kolegu:

V liste, ktorého celé znenie zverejnila skupina na svojom webe duranduran.com, sa Andy Taylor zveril s jeho trpkým bojom. "Pred niečo vyše štyrmi rokmi mi diagnostikovali metastatickú rakovinu prostaty v štvrtom štádiu. Mnoho rodín zažilo pomalé zakrádanie sa tejto choroby a my, samozrejme, na tom nie sme inak. Preto hovorím z pohľadu človeka z rodiny, ale s hlbokou pokorou ku kapele, najväčším fanúšikom, akých skupina môže mať, a k tomuto výnimočnému oceneniu. Hoci mi môj súčasný stav bezprostredne neohrozuje život, neexistuje naň liek," priznal sa gitarista a pokračoval vo svojej spovedi.
Pripomeňte si obrovský hit s názvom Hungry like the Wolf od kapely Duran Duran:

"V poslednom čase sa mi po veľmi sofistikovanej liečbe predlžujúcej život darilo dobre, teda až do chvíle, keď asi pred týždňom prišli komplikácie a napriek mimoriadnemu úsiliu môjho tímu som musel úprimne povedať, že to je fyzicky aj psychicky za mojimi hranicami. Nič z toho však nemusí a ani by nemalo znehodnotiť to, čo táto kapela, so mnou alebo bezo mňa, dosiahla a udržala si 44 rokov," vzdal zároveň kolegom hold a teší sa z ocenenia kapely. "Som veľmi šťastný, že som sa dožil tohoto dňa," ukončil svoj odkaz a v jeho situácií znejú tieto slová obzvlášť silne. Kapela sa začala vracať na výslnie už vlani, vydala 15. štúdiový album Future Past a podnikla turné. S Taylorom si ale už zrejme nikdy nazanotujú.
Andy sa slávnostného uvedenia do rockovej siene slávy nezúčastnil, smutný dôvod uviedol v liste kolegom a fanúšikom:

Príspevok, ktorý zdieľa Duran Duran (@duranduran)

Ešte pred rokom Andy takto vypaľoval na pódiu: