Zatiahnuté, dážď
12°
Gizela
17.5.2024
Zomrel známy herec, jeho najväčšia rola v kultovom filme je nezabudnuteľná!

Fanúšikov oscarového filmu Rocky (1976) iste zarmútila správa, že 8. októbra vo veku 83 rokov odišiel do filmového neba predstaviteľ Paulieho, najlepšieho priateľa už kultovej boxerskej postavy Rockyho z rovomenného filmu, herec Burt Young. Tento bývalý boxer z newyorského Queensu vo filmoch stvárňoval mafiánskych bossov, inteligentných policajtov aj utrápených zamestnancov. Youngove úmrtie potvrdila jeho dcéra Anne Morea Steiningieser s tým, že príčina zatiaľ nie je známa.

​Zosnulý herec Burt Young so svojou buldočou postavou a utrápeným pohľadom účinkoval vo viac ako 160 filmových a televíznych tituloch. K herectvu sa dostal náhodou, keď jeho priateľka šla študovať herectvo k Lee Strasbergovi, skúsil to aj on a zažiaril. Lee ho neskôr nazval "knižnicou emócií". Svojím prístupom k herectvu zaujal aj hollywoodskeho drsniaka, režiséra Sama Peckinpaha, ktorý ho angažoval do jeho filmov The Killer Elite (1975) a Convoy (1978). "Obaja boli individualisti s hlbokou úctou k umeniu," spomínala Youngova dcéra. "Rozumeli si kvôli intenzite a čestnosti, ktorú Peckinpah požadoval. Netoleroval nedostatok autentickosti," vysvetľovala. Youngova herecká kariéra začala v sedemdesiatych rokoch, keď sa objavil v televíznom seriáli M*A*S*H, v mafiánskej komédii The Gang That Couldn't Shoot Straight, vo filme Cinderella Liberty, ale mihol sa aj v majstrovskom diele režiséra Romana Polanského s názvom Chinatown (1974).

Skutočný zlom v jeho kariére prišiel v roku 1976, keď získal úlohu vo filmovom príbehu o boxerovi Rockym. Zahral v ňom Paulieho, kamaráta Rockyho v nezabudnuteľnom podaní Sylvestera Stalloneho, ktorému táto rola priniesla svetovú slávu. Young často hovoril, že pred začiatkom jeho nakrúcania mal v Hollywoode ale značne väčšie meno, ako samotný Stallone, práve on. "Bol som jediný herec, ktorý sa nezúčastnil konkurzu v prvom 'Rockym'. A dostal som za to najviac peňazí," tvrdil pobavene. O svojej postave Paulieho povedal: "Urobil som z neho drsného chlapa s citlivosťou. Je to v skutočnosti cukríček, aj keď veľa kričí." Vysvetľoval, že v herectve sa vždy sústredil na presné emocionálne podnety, aby vyjadril, povedzme, chamtivosť alebo hnev, aby "vykŕmil" svoje postavy.

Pripomeňte si Burta v Rockym:

Sylvester Stallone po oznámení Youngovho úmrtia zverejnil na Instagrame odkaz: "Môj drahý priateľ, Burt Young, bol si neuveriteľný muž a umelec, mne i celému svetu budeš veľmi chýbať. RIP." Na Younga spomínala aj jeho manažérka Lynda Bensky. "Burt bol herec s obrovským emocionálnym rozsahom. Dokázal by vás rozplakať aj vydesiť k smrti," vyjadrila sa pre People. Menej sa vie, že Young bol aj zanieteným maliarom, na jeho náladových portrétoch vidieť vplyv Picassa a Matissa. "Nemyslím si, že ma ako herca alebo umelca môžete zaškatuľkovať," ohradil sa pred pár rokmi. Po zosnulom hercovi zostala dcéra Anne, syn Robert a vnuk. Jeho manželka Gloria zomrela už v roku 1974.

Príspevok, ktorý zdieľa Sly Stallone (@officialslystallone)