18°
Cyprián
27.9.2024
Bohdalová mieri do Guinessovej knihy rekordov! V TOMTO ju už len tak niekto neprekoná!

Bohdalová bola aj špeciálny hosť v jednej zo sérií ČSMT

Je až neuveriteľné, čo všetko sa udialo za ostatný rok v živote legendárnej českej herečky Jiřiny Bohdalovej (92). Najmä prelom rokov bol pre túto večne optimizmom sršiacu herečku veľmi kritický. Dva týždne bojovala v nemocnici po pľúcnej embólii o život. Po vyliečení bola slabá, a tak sa rozhodla v divadle vynechať jednu sezónu, všetci mali obavy, či sa zo sezóny nestane "navždy". No v júli na filmovom festivale vo Varoch, kde ju sprevádzali vnuci, prezradila, že o mesiac začne zas filmovať.

​Jiřina Bohdalová v Karlových Varoch na filmovom festivale prezradila, že ju v auguste čaká nakrúcanie nového filmu podľa scenára Marka Epsteina a v réžii Jiřího Stracha. "Ja idem, to je pre mňa dobré. Keby som prestala, bolo by to zlé. Musím, aj keby sa mi nechcelo," zdôraznila herečka pre Blesk.cz, prečo stále musí byť aktívna. Film s názvom Svatá nie je vraj komédia, ale nebránila by sa jej, keby sa našiel kvalitný scenár od takého scenáristu ako bol Vladimír Dvořák. Rada by sa na filme aj sama zasmiala tak, ako bola kedysi zvyknutá. "Práca ma stále ešte baví, aj keď sa to môže zdať trochu zvláštne," zverila sa Bohdalka, hoci je už v skutočne uctyhodnom veku.

Vo filme si zahrá spisovateľku na dôchodku, ktorá prednáša na školách o hrôzach totalitnej moci a zážitkoch zo sovietského gulagu. "Scenár sa mi páčil, pretože je hlboký a ľudský. A tiež preto, že je tam pre herca, ako sa hovorí, mäso na kosti. Je tam skrátka čo hrať," vysvetľovala Jiřina, ktorej otec strávil v base z politických dôvodov pár rokov. "Otec zažil minulý režim veľmi zblízka. Tento film vzniká aj preto, aby sme sa do tej doby nikdy nevrátili..," upozornila herečka, ktorá mala vždy jasný názor.

Jiřinka sa dala aj po ťažkej chorobe neuveriteľne dokopy, takto mladistvo pôsobila v Krausovej šou:

Režisér Jiří Strach o spolupráci s Jiřinkou povedal: "Nakrúcať s takmer deväťdesiattriročnou dámou je niečo neuveriteľné. Je zrelá na Guinnessovu knihu rekordov, pretože prvýkrát hrala v roku 1937." A vôbec pritom netliachal do vetra, Bohdalová už skutočne ašpiruje na zápis do Guinessovej knihy rekordov. Pred kamerami stáva už 86 rokov, čím vyrovnala doterajší rekord. O zápis však treba požiadať.

Toto bola doterajšia držiteľka rekordu:

Rovnaký počet rokov venovala filmovému herectvu podľa údajov z Guinessovej knihy rekordov Brazílčanka Dercy Goncalves, narodená v roku 1907. Ako 101-ročná si ešte zahrala vo filme v roku 2008. Krátko nato skonala a pamiatku tejto slávnej herečky si uctilo mnoho Brazílčanov, pre ktorých bola podobnou legendou, ako pre nás Jiřina Bohdalová. Tá ma šancu jej rekord prekonať, ak sa jej podarí hrať aj na budúci rok, nepochybne by jej tento čestný, a len ťažko prekonateľný zápis všetci dopriali.