20°
Diana
1.7.2024
Marika Gombitová poriadne prekvapila! Fanúšikovia sú z nečakanej noviny nadšení!

Spevácka ikona, najúspešnejšia slovenská speváčka Marika Gombitová (67), sa na veľkú radosť jej fanúšikov vracia opäť na hudobnú scénu. Aktuálne vydáva po 24 rokoch novú pieseň, čo už azda ani nikto veľmi nečakal. Konečná podoba skladby sa mixovala v prestížnych londýnskych štúdiách Abbey Road v Londýne.

​Pre Mariku Gombitovú je hudba všetkým. Vďaka nej dokázala zdarne preklenúť aj jej najťažšie životné obdobie po tom, čo po osudovej havárii ochrnula od siedmeho stavca nadol. Hoci sa krátko po nehode vrátila na pódiá a vznikli ešte mnohé obrovské hity na čele s Koloseom, neskôr sa uzavrela. Nechcela vychádzať zo svojho bytu na verejnosť, psychicky jej pomáhala tvorba hudby a postupom času sa vrátila aj na pódiá. V roku 2022 prišla s výberovým dvojalbumom Zem menom Láska. "Zložila som viac ako šesťdesiat pesničiek, z ktorých som dvadsaťtri mne najmilších zaradila na cédečko," vysvetľovala vtedy Marika.

Na jej novú pieseň s názvom Fantóm srdca, ku ktorej sa už nakrútil aj klip, si však museli jej fanúšikovia počkať až dlhých 24 rokov. "Hudba je môj život a naozaj dlho a veľmi som túžila po tom, aby som mohla mojim fanúšikom opäť reprezentovať novú tvorbu. Zo srdca ďakujem publiku, že mi je nielen verné, ale že je aj tak trpezlivé," vyjadrila sa rozcítená speváčka a skladateľka. Text k jej hudbe napísal jej dvorný textár Kamil Peteraj po tridsiatich rokoch od ich spolupráce na štúdiovom albume s názvom Zostaň z roku 1994.

Pieseň má o týždni vyše štvrť milióna zhliadnutí:

"Výsledná podoba Fantóma srdca vznikla spojením niekoľkých hudobných nápadov. Chcela som, aby v nej bolo poznať môj autorský rukopis, zároveň som túžila jej dodať moderný zvuk, a preto som bola veľmi potešená, že sa konečná podoba piesne mixovala v prestížnych londýnskych štúdiách Abbey Road," pochválila sa Marika slávnou adresou, kde nahrávala kedysi legendárna skupina The Beatles. Ako je známe, na tejto adrese nahrával svoje piesne aj už zosnulý spevák a skladateľ Miro Žbirka, veľký milovník tejto skupiny. Počas jeho turné Road to Abbey Road vystúpila Marika Gombitová v septembri 2016 ako hosť. Oboch spájalo dlhoročné priateľstvo a spolupráca. Kým jeden už, žiaľ, odišiel na večnosť, Marika je stále tu a bolo by skvelé, ak by sa fanúšikovia dočkali aj ďalších nových piesní.