19.4.2024
Bol odhodlaný, no napokon to nepredýchal! TOTO Richarda Müllera zlomilo!

Richard obohacuje slovenskú hudobnú scénu už dobrých 40 rokov

Tento svet ponúka veľa možností na zamyslenie sa, ak človek dokáže vnímať. Veľmi často medzi tých najcitlivejších a najvnímavejších ľudí patria umelci - nečudo, keď práve oni pracujú s emóciami. Inak to nie je ani v prípade charizmatického speváka Richarda Müllera (61). Jeho divoký rockerský život sa nezaobišiel bez rôznych excesov, za ktoré ho odvrhli v jeden čas mnohí kolegovia, fanúšikovia, ba dokonca ho to stálo aj manželstvo s pôvabnou moderátorkou Soňou Müllerovou, s ktorou má dve deti. Vo svojom vnútri má však tento takmer dvojmetrový obor veľmi citlivú dušu.

​Aj keď si ľudia navzájom prajú už tak trochu zo zvyku hlavne zdravie, skutočnú silu tohto želania vie človek naplno precítiť až vtedy, keď sa ocitne zoči-voči chorobe. Celý svet len nedávno zaskočila pandémia covidu, keď ľudí priam ochromil strach. Ale ani počas tej hrôzy nevymizla azda ešte väčšia, v podobe onkologických ochorení. Pacientov s rakovinou každoročne pribúda, nevynímajúc ani deti. Nepochybne každý by práve najmenším pacientom želal skoré uzdravenie a mnohí rodinám potýkajúcim sa s touto diagnózou aspoň trošku pomáhajú.

​Odhodlaný ponúknuť svoj talent bol aj Müller, keď sa jedného dňa podujal navštíviť malých pacientov s touto strašnou diagnózou v nemocnici, aby im zahral a zaspieval. No nedopadlo to napokon podľa jeho predstáv. Nebolo to však sklamanie, ktoré ho vyhnalo, ale neznesiteľné utrpenie.

Na Slovensku sa mnohé známe tváre obliekajú za klaunov, aby spríjemnili deťom pobyt v nemocnici:

So svojím zážitkom z tejto udalosti sa pre portál Sedmicka.cz podelil český všestranný umelec Václav Upír Krejčí (67). Ten medzi svojich priateľov radí aj tohto slovenského speváka. "Upír" má za sebou veľa vystúpení pred detským publikom na mnohých miestach Česka, vrátane nemocníc. Kedysi sa podujal na prácu nemocničného klauna a veľa času venoval zabávaniu detí, ktoré museli zo zdravotných dôvodov stráviť nejaký čas v nemocnici. "Ja vždy hovorím, že zlí ľudia by mali prechádzať detskými onkológiami. Nedávno to pekne komentoval Roman Zach, ktorý povedal: 'Štrnásť dní mi po návšteve v nemocnici mi vydrží, aby som nebol kvôli hocičomu naštvaný na svoje vlastné deti.' Človek totiž môže byť šťastný, že má svoje deti zdravé," zdôraznil veľmi múdro Krejčí.

Richard stále tvorí, a stále mu to ide skvelo:

Richarda Müllera uviedol ako príklad, čo dokáže spraviť pohľad na trpiace deti aj so skúseným profesionálnym umelcom. Nikdy nezabudne, aká pohroma bola pre tohto hlboko citlivého speváka návšteva detskej onkológie. "Zhruba raz za tri mesiace som chodil aj na onkológiu do Brna, kde som hral pre deti. Raz mi Richard Müller povedal: 'Pôjdeme na onkológiu? ' A ja mu hovorím: 'Už si tam niekedy bol, Rišo? To nie je pre každého...' A on mi na to povedal: 'Prečo by som to nezvládol? Veď som chlap!' Tak sme tam išli. Sadol si za klavír, ani nedohral pieseň a odišiel. Dodnes, keď ma uvidí, pokloní sa mi," zaspomínal Krejčí na Müllerov tvrdý stret s realitou, ktorý zjavne nezvládol. Síce neupresnil, kedy sa to stalo, no možno aj to bola jedna z kvapiek, čo viedli Richarda k zmene svojho života, ktorý nebol pred rokmi na práve ideálnej stope.