15°
26.4.2024
Takmer rok čakal Meky na dôstojný hrob! TOTO dielo predčilo všetky očakávania!

O mesiac to bude rok, čo Meky navždy odišiel

Ešte pred rokom o tomto čase nikomu ani nenapadlo, že zakrátko prídeme o jednu z najväčších speváckych legiend. Hoci bol už vtedy nezabudnuteľný spevák Miroslav Žbirka (†69) na tom zdravotne nedobre a bol v nemocnici, všetci dúfali, že ide len o ľahko riešiteľný problém. Behom mesiaca sa však začal jeho zdravotný stav zhoršovať kvôli zápalu pľúc natoľko, že napriek jeho veľkému boju a pracovnému nasadeniu do poslednej chvíle, choroba ho premohla. Na druhý svet odišiel 10. novembra.

​Mekyho syn David (27), ktorý žije v Londýne a vydal sa v otcových šľapajách, posledný Žbirkov album dokončil, aj v spolupráci s mamou Kateřinou (55), ktorá bola Mekyho pravá ruka po celý život, do poslednej chvíle. Práve ona riešila aj miesto posledného odpočinku jej milovaného manžela a hoci sa náhrobný kameň čakalo veľmi dlho, aktuálne ukázala hotové dielo a je skutočne vydarené.

Na instagramovom profile Mira Žbirku, ktorý pre jeho fanúšikov naďalej spravuje jeho manželka, sa objavilo videjko práve osadeného Mirovho náhrobku na Olšanskom cintoríne s jej komentárom: "Dnes to mal Meky aj so sirénami." Zjavne sa po osadení pamätníka z čiernej žuly ozvali zhodou okolností skúšobné sirény. Treba uznať, že pomník sa podaril, čo uznali aj mnohí sledovatelia stránky v komentároch. Bodaj by aj nie, keď sa vdova Kateřina obrátila so žiadosťou o jeho návrh na významnú českú výtvarníčku Mílu Fürstovú (47), žijúcu v Londýne.

Túto Mekyho pieseň upravil a v marci aj vydal už jeho syn:

Ako svojho času Kateřina Žbirková upozornila, autorka návrhu pomníka Míla Fürstová robila aj návrh na obal Mekyho Double albumu (2018) nahraného v slávnom štúdiu Abbey Road, predtým už spolupracovala s Coldplay, ba dokonca by mala mať jej diela v domácej zbierke aj už zosnulá britská kráľovná. Práve zo svojho návrhu pre Žbirkov album vychádzala výtvarníčka pri návrhu výzdoby na vysoko leštenej čiernej žule pomníka pre Mekyho, kde nechýba ani jeho podpis. V jednom komentári vystihol niekto z jeho fanúšikov dokonalosť celku ako "nádhernú a zaslúženú" poctu.

Príspevok, ktorý zdieľa Miro Zbirka (@mirozbirka)

Miro Žbirka by sa 21. októbra dožil sedemdesiatky a na uctenie tohto jeho nedožitého jubilea sa v Bratislave 17. októbra v NTC Aréna uskutoční koncert Tribute to Miro Žbirka 70, presne 21. októbra v O2 Universum v Prahe a ešte potom 26. októbra v Londýne, spolu s dokumentom o tejto československej legende. V Bratislave na Račianskom mýte zas Magistrát osadí každým dňom lavičku so symbolickou spomienkou na hviezdu, ktorá práve tam šťastnou náhodou svoju kariéru začala.