Zatiahnuté
Bratislava
Beňadik
22.3.2025
Obľúbený počítačový hrdina Max Payne sa dočkal filmovej premiéry
Zdielať na
TopStar

Obľúbený počítačový hrdina Max Payne sa dočkal filmovej premiéry

Marky Mark posadnutý pomstou zatiahne diváka do temného hľadania pravdy o vražde jeho rodiny

Hlavného hrdinu v najnovšom hollywoodskom trileri Max Payne stvárni herec Mark Wahlberg presnejšie Marky Mark. O réžiu sa postaral tvorca snímok Satan prichádza či Za nepriateľskou líniou John Moore. Oko diváka určite dostane sexy postava drsnej Mony Sax, ktorú si vo filme zahrala Mila Kunis.

Dej sa odohráva rovnako ako v populárnej hre v temných newyorských uličkách plných záhad a nevyriešených sporov medzi Maxom a podsvetím. Scenárista Beau Thorne sa snažil držať dejovej línie a ponechal hlavné pohnútky hrdinu Maxa na ceste za hľadaním pravdy.

Max individualistický policajt. Neuznáva pravidlá hry, pretože už nemá čo stratiť. Dúfa, že záhadné vraždy, ktoré vyšetruje, majú čosi spoločné so smrteľnou tragédiou jeho ženy a dieťaťa. Max žije vo svojom svete. Zahalený vo vlastnej temnote sa snaží nájsť pravdu. Pri jej hľadaní naráža na mocné sily – skutočné i nadprirodzené, ktoré sa snažia skryť zdrvujúcu pravdu a Maxa navždy umlčať. Na scéne sa objavuje okrídlený démon, ktorý je kľúčovou stopou k vrahom jeho milovanej rodiny. A Max sa chce patrične pomstiť.

Počítačová hra Max Payne vznikla ešte v roku 2001 o päť rokov neskôr vyšlo jej druhé pokračovanie. Na svete je však len zopár hier, ktoré si ich fanúšikovia od začiatku spájajú s predstavou pokračovania na filmovom plátne. „Nie je to minimálny ani stredný Payne. Je to Max Payne,“ hovorí režisér filmu John Moore. Vo filme použil viacero dôležitých prvkov charakterizujúcich okolitú temnotu prostredia, v ktorom sa Payne pohybuje za hľadaním pravdy. Ide o akčný triler v štýle „noir“ odohrávajúci sa na hranici reality a nadprirodzeného svete.

Filmári mali pri natáčaní plné ruky práce aj napriek jasne definovanému príbehu predlohy počítačovej hry. „Máte pocit, že adaptácia niečoho, čo má tak jasný príbeh a bohatý dej bude ľahká. No od chvíle, kedy chcete natočiť film odlišný od hry a zároveň zachovať jej jedinečný štýl a atmosféru, zistíte, že vás čaká náročný cieľ,“ uviedla producentka Julie Yorn.

Videohra pritom vyzerá takmer rovnako ako film, s tým rozdielom, že trvá dvanásť hodín, kým sa ju podarí dohrať až do konca. Scenárista Thorne teda mal čo robiť, aby skrátil scenár na 100 výživných minút.

Zdielať na

Najčítanejšie