Japonci udávajú módne trendy: hravosť, farby a futurizmus
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Japonci sa vybrali emocionálnou cestou. Móda je založená na futurizme.
"Mojím zámerom bolo ukázať eleganciu japonskej módy," hovorí jeden z prvých mladších vystupujúcich návrhárov.
"Japonská móda je zaujímavá, ale vyzerá skôr športovo a naviac umelo. Chcel som zmeniť tento trend a uberať sa viac emocionálnou cestou, preto tiež téma oddychu," dodáva.
Mikio Sakabe prežil niekoľko rokov v Európe a vo prezentovanej kolekcii sa snažil uplatniť všetky skúsenosti, ktoré tu získal. So svojím ďalším kolegom vybudovali značku, podľa vlastných slov "založenú futuristicky", ktorá už získala veľkú pozornosť v Paríži a Miláne.
Tokio je totiž známe svojou extravagantnou, zároveň však stále trendovou módou najmä pre mladých. Preto sú mnohé japonské značky známe tvorcom a obdivovateľom z Paríža aj New Yorku. "Týždeň módy je skvelá príležitosť objaviť japonský svet talentov," tešia sa Sakabe a ďalší debutanti.
"Mercibauucoup" je v Japonsku jedna z najuznávanejších značiek Eri Utsugi, rodáčky z Tokya. Skúsená dizajnérka ponúkla modely z kolekcie inšpirovanej "riečnou vodou", ktorú vraj videla v Indii. Voda je schopná meniť skupenstvá, mení sa v dážď, ľad i sneh a paru. "Podľa mňa je to úžasné. Preto sa moja kolekcia volá Premeny."
Japonsko je jedným z najväčších módnych trhov.
REUTERS