Brazílske podsvetie v čínskych rukách ašpiruje na Zlatého leva
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Plastic City je kriminálnou drámou z brazílskeho podsvetia s ázijskými imigrantmi
Dangkou je Waiov tretí hraný film. Jeho režisérskym debutom bol dokumentárny film "Neon Goddesses" ešte z roku 1996. Tento rok pripravil film a brazílskom podsvetí, kde sa mieša domáce obyvateľstvo s čínskymi imigrantami. Wai chcel takto sprostredkovať skúsenosti čínskych imigrantov v Brazílii.
"Mal som nutkavý pocit spraviť film mimo Číny, ale práve o skúsenostiach Číňanov v cudzej krajine. Myslím, že práve ľudia z Číny majú v súčasnosti dôležitý význam na medzinárodnom poli. No a prečo Brazília? Brazília s nami zdieľa isté dôležité skutočnosti, v Číne ide o tie najvšeobecnejšie veci ako politická situácia, sociálny kontext. A ja som cítil potrebu umiestniť čínskych ľudí do práve brazílskeho kontextu," približuje film Wai.
Hlavnými postavami vo filme je obávaný čínsky zločinec Yuda a jeho adoptívny syn. Obaja ovládajú pirátsky čierny trh v časti Sao Paula, ktorá susedí s nemenej násilnou domácou, svetovo najširšou imigrantskou japonskou komunitou. Oba gangy sú silnými rivalmi a ich pazúry siahajú až do politiky.
Preto sprisahanie začína práve v tejto oblasti a posúva sa smerom až k Yudovi, ktorý stráca zrazu kontrolu nad svojím obchodom a dostáva sa do väzenia. "Ale film je skôr viac o ignorácii než o nenávisti či rivalite. Ignorácia, to je problém, ktorým sa treba zaoberať."
Dangkou je jedným z 21 filmov, ktoré bojujú o Zlatého leva. A zároveň jediný, ktorý zastupuje Čínu.
REUTERS