Jasno
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Maroš Kramár považuje seriály za rýchlu manufaktúru
Zdielať na

Maroš Kramár považuje seriály za rýchlu manufaktúru

Slovenský herec Maroš Kramár považuje seriálovú produkciu za veľmi rýchlu. Tvorcovia seriálov zároveň podľa neho často siahajú po mladých a neskúsených hercoch, ktorí by mali prejsť najprv účinkovaním v divadelných inscenáciách.

"Seriály sa robia podľa šablóny, všetko to vzniká veľmi rýchlo, nesmie sa strácať čas a všetci musia byť pripravení. Keď je niekto nepripravený, tak máte hanbu. Máte tam dvadsať minút na obraz a musíte šliapať. Je to taká manufaktúra, a to je niekedy až na škodu. Rýchlosť nakrúcania ide na úkor kvality,“ povedal.

Najprv divadlo, potom seriály

Tvorcovia seriálov zároveň podľa neho často siahajú po mladých a neskúsených hercoch, ktorí by mali prejsť najprv účinkovaním v divadelných inscenáciách. "Divadlo vás naučí najviac, pretože tam máte čas pochopiť to, čo hráte. Je tam dramaturg, je tam režisér, rozoberá sa každá veta. V televízii na to nie je čas. Mladí herci prichádzajú do televízie bez skúseností a nik im nevysvetlí, prečo by mali tú a tú vetu hovoriť takto a nie takto a čo za ňou je, čo je medzi riadkami a kde je tá myšlienka.. Na to pri výrobe seriálov vôbec nie je čas, takže je to často skôr o vnútornom talente, ako to ten človek dokáže sám spracovať,“ podotkol 57-ročný Bratislavčan.

"Potom tam nastáva trochu problém, že sa niektoré úlohy obsadia kvalitnými a skúsenými hercami a ostatné sa niekde vyzbierajú a keď človek pozerá ten seriál, má občas pocit, že to úrovňovo skáče. Keď sa tam stretnú kvalitní herci, ktorí majú skúsenosti aj z divadla, tam má ten dialóg úplne inú hĺbku, napätie a špecifickosť. Keď sa stretnú herci nie až takí skúsení, zrazu je to o ničom, je to také ploché a diváka to nikam neťahá,“ dodal.

Maroš účinkuje v mnohých inscenáciách aj v Česku:

Najčítanejšie